سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ظرفیت ۱۴ هزار پورت "فیبر نوری خانگی" در استان کرمانشاه

سرپرست مخابرات استان کرمانشاه از ایجاد ظرفیت ۱۴ هزار پورت "فیبر نوری خانگی" در استان خبر داد و گفت : تاکنون ۱۶۰۰ مشترک در این زمینه فعال شده‌اند.

حمیدرضا امیری سرپرست مخابرات استان کرمانشاه با اشاره به تمرکز دولت سیزدهم بر توسعه شبکه فیبرنوری کشور، گفت : استفاده از فیبرنوری تاثیر بسیاری بر افزایش سرعت اینترنت دارد و در همین راستا توسعه این شبکه در کشور بطور جد در دستور کار قرار دارد.

وی از اجرای پروژه "فیبرنوری خانگی" در کشور خبر داد و افزود: در استان هم اجرای این پروژه پیگیری شد تا بتوانیم فیبرنوری را به درب منازل برسانیم و در حال حاضر ۱۴ هزار پورت ظرفیت "فیبرنوری خانگی" در استان ایجاد شده و تاکنون ۱۶۰۰ مشترک در این زمینه فعال شده اند.

وی هزینه سالانه مشترکین جهت استفاده از فیبر نوری را بیش از سه میلیون تومان اعلام کرد و افزود: سرعت اینترنت مشترکینی که از فیبرنوری استفاده می‌کنند، بسیار بیشتر است. البته در حال حاضر امکان استفاده از فیبرنوری در همه نقاط شهر کرمانشاه وجود ندارد.

امیری گفت: این طرح بویژه برای مراکز پرترافیک مانند واحد‌های بزرگ تجاری و اداری مناسب است.

امیری به انجام پروژه‌های فیبرنوری برای شهرک‌های صنعتی هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر عمده شهرک‌های صنعتی به فیبر نوری مجهز شده اند و اگر واحد‌های صنعتی مستقر در این شهرک‌ها متقاضی باشند، فیبرنوری برای واحد آن‌ها وصل خواهد شد.

امیری با اشاره به وجود شش هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری در سطح استان گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۵۰ کیلومتر به این شبکه افزوده شده و توسعه این شبکه همچنان در دستورکار قرار دارد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.