سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرارداد حفظ و مراقبت از خط آهن حیرتان-مزارشریف به امضا رسید

قرارداد امور حفظ و مراقبت و انتقالات خط آهن حیرتان-مزارشریف به ارزش سالانه ۴.۱ میلیون دالر بین قزاقستان و افغانستان به امضا رسید.

 قرارداد امور حفظ و مراقبت و انتقالات خط آهن حیرتان-مزار شریف میان اداره‌ خط آهن و شرکت منصور فاتح با حضور نورالحق انور رئیس اداره امور و مسئولان اداره خط آهن در مرکز رسانه‌های طالبان به امضا رسید.

در همین حال ملا بخت الرحمن شرافت، سرپرست اداره خط آهن گفت: این قرارداد در خصوص عرضه‌ خدمات برای مدت دو سال به ارزش سالانه مبلغ ۴.۱ میلیون دالر امریکایی با شرکت منصور فاتح به امضا رسیده است.

 به اساس گفته‌های سرپرست اداره خط آهن، در قرارداد قبلی که با شرکت اوزبیکی ترانس سودیگانا عقد گردیده بود، سالانه در بدل عرضه خدمات مبلغ حدود ۱۵ میلیون دالر پرداخت می‌گردید.

ملا بخت‌الرحمن شرافت افزود برمبنای مفاد این قرارداد، شرکت قردادی تسهیلات تخنیکی را فراهم نموده و امور مدیریتی آن بدوش اداره خط آهن می‌باشد.

به گفته مسئولان اداره خط آهن، عدم تطبیق موثر قرارداد، عرضه خدمات تنها در یک ایستگاه، تقاضای مصارف اضافی، عدم شفافیت در روند جمع‌آوری عواید و سپردن بخش بزرگی از قرارداد به جانب شرکت قراردادی از عوامل زیانبار قرارداد قبلی به شمار می‌روند.

‏از سویی هم بیسن بای مخانوف، معاون شرکت منصور فاتح از اعتماد هیئت طالبان و همکاری بی‌دریغ اداره خط آهن، اداره امور و اداره تدارکات ملی اظهار سپاس نموده و بر تطبیق موثر قرارداد تاکید ورزید.

قابل یادآوری است، بر اساس قرارداد قبلی مبلغ حدود ۱۵ میلیون دالر در بدل عرضه خدمات در ۲۲ کیلومتر خط آهن پرداخت می‌گردید، حالا با عقد این قرارداد مبلغ بیش از ۴.۱ میلیون دالر سالانه در بدل عرضه خدمات در ۱۰۶ کیلومتر پرداخت می‌گردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.