سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خاک‌ها میزبان ۲۵ درصد تنوع زیستی زمین هستند

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: خاک‌ها میزبان ۲۵ درصد تنوع‌زیستی روی کره‌زمین هستند و تنوع‌زیستی خاک، شاخص سلامت خاک است.

به همت حفاظت محیط‌زیست و جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، کارگاه آموزشی اهمیت تبدیل پسماند به کمپوست و کاربرد آن در کشاورزی، با حضور مدیرکل، معاون، رؤسا و کارشناسان حفاظت محیط زیست و جهادکشاورزی در سالن شهدای محیط‌بان اداره کل حفاظت محیط‌زیست برگزار شد.

سعید یوسف‌پور در این کارگاه آموزشی ضمن اشاره به تنوع‌زیستی خاک، گفت: هر فرایندی که به کاهش تنوع زیستی خاک منجر گردد ناپایداری کشاورزی و عدم امنیت‌ غذایی را به همراه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


وی افزود: توسعه کشاورزی ارگانیک برای جلوگیری از آلودگی خاک، آب و غذا به کود و سموم شیمیایی مضر، ضروری است و بازگرداندن بقایای گیاهی به خاک برای تقویت ماده آلی خاک و افزایش حاصلخیزی به جای سوزاندن، اهمیت دارد.

یوسف‌پور تأکید کرد: تقریباً ۵۰ درصد از زباله‌های خانگی ما می‌تواند برای پرورش خاک، کمپوست شود.

در ادامه این نشست کارگاهی، معاونت محیط‌انسانی و رییس و کارشناسان ادارات حفاظت و مدیریت زیست‌محیطی آب و خاک و پسماند و جهاد کشاورزی استان مطالبی را به صورت کارگاهی دربارۀ اهمیت تبدیل پسماند به کمپوست و کاربرد آن در کشاورزی، به بحث گذاشتند.

روز جهانی خاک امسال با شعار "خاک سرآغاز غذاست" در ۱۴ آذر ماه برگزار خواهد شد. هدف اصلی از برگزاری روز جهانی خاک، فرهنگ‌سازی و توجه به مدیریت و حفاظت از منابع‌خاک است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.