آقای سبحان نظری گفت: در صورت توسعه زیر ساختی حمل ونقل ریلی در کشور و همچنين توسعه خطوط ریلی زمینه برای توسعه فرصت های ترانزیتی در کشور فراهم می شود.
به گفته دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی، با ساخت و توسعه راه آهن شلمچه به بصره شاهد توسعه و گسترش تجارت با کشور عراق خواهیم بود و از سوی دیگر برای اتصال به روسیه با تکمیل کریدور شمال به جنوب و ساخت راه آهن رشت آستارا شاهد افزایش و گسترش چشم گیر ترانزیت خواهیم بود.
او می گوید: پیش از این برای راه آهن شلمچه به بصره بخش خصوصی توافقات و مذاکرات دو ساله ای با طرف عراقی انجام داده بود و مقرر شده بود راه آهن ایران و کشور عراق برای این خط ریلی بسازد.
این مقام مسئول گفت: در یک سال اخیر شرکت راه آهن مصوبه قبلی را لغو اعلام کرده است و خود در قالب توافق با عراق این خط ریلی را خواهد ساخت و نباید شرکت خصوصی در این زمینه فعالیت کند.
او گفت: خط راه آهن شلمچه به بصره یکی از مهم ترین خطوط ریلی در کشور به شمار می آید و جز خطوط ریلی بسیار سود آور است، در صورتی که کم ترین بودجه ممکن در بخش ریلی وجود داشته باشد باید در این مسیر اجرا شود و جزو پروژه های اولویت دار در کشور است.