سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه تجارت با عراق از طریق راه آهن شلمچه به بصره امکان پذیر است

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی گفت: با راه اندازی خط ریلی شلمچه به بصره شاهد توسعه تجارت با کشور عراق و افزایش حجم ترانزیت خواهیم بود.

آقای سبحان نظری گفت:  در صورت  توسعه زیر ساختی  حمل ونقل ریلی در کشور و همچنين توسعه خطوط ریلی  زمینه برای توسعه فرصت های ترانزیتی در کشور فراهم می شود.

به گفته دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی، با ساخت و توسعه راه آهن شلمچه به بصره شاهد توسعه  و گسترش تجارت با کشور عراق خواهیم بود و از سوی دیگر برای اتصال به روسیه با تکمیل کریدور شمال به جنوب و ساخت راه آهن رشت آستارا شاهد افزایش و گسترش چشم گیر ترانزیت خواهیم بود.

او می گوید: پیش از این برای راه آهن شلمچه به بصره بخش خصوصی توافقات و مذاکرات دو ساله ای با طرف عراقی انجام داده بود و مقرر شده بود راه آهن ایران و کشور عراق برای این خط ریلی بسازد.

این مقام مسئول گفت: در یک سال اخیر شرکت راه آهن مصوبه قبلی را لغو اعلام کرده است و خود در قالب توافق با عراق این خط ریلی را خواهد ساخت و نباید شرکت خصوصی در این زمینه فعالیت کند.

او گفت: خط  راه آهن شلمچه به بصره یکی از مهم ترین خطوط ریلی در کشور به شمار می آید و جز خطوط ریلی بسیار سود آور است، در صورتی که کم ترین بودجه ممکن در بخش ریلی وجود داشته باشد باید در این مسیر اجرا شود و جزو پروژه های اولویت دار در کشور است.

برچسب ها: راه آهن ، حمل ونقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.