سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد فعال می‌شود

سازمان هواشناسی کشور نسبت به ورود سامانه بارشی به کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سایر نقاط هشدار نارنجی صادر کرد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی به تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و برف، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در ارتفاع‌ها و نقاط سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ هشدار داد.

این وضعیت در روز سه‌شنبه، ۱۵ آذرماه، در کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب و شرق خوزستان و روز چهارشنبه،۱۶ آذرماه، در بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس و جنوب کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می‌شود

بر اثر چنین وضعیتی احتمال مسدود شدن محور‌های روستا‌های سردسیر، خسارت به زیر ساخت‌ها به‌ویژه قطعی برق در روستا‌های سخت گذر و سردسیر، اختلال در سفر‌های بین شهری، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تاخیر و احتمال لغو پرواز و خسارت به صنعت کشاورزی مورد انتظار است.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این مخاطرات، پرهیز از سفر‌های برون شهری، خودداری از فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، تردد نکردن و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، پاکسازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آبراه‌ها و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود.

هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.