سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت روابط اصفهان و ویتنام

استاندار اصفهان و نایب رئیس مجلس ملی ویتنام زمینه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه را بررسی کردند.

استاندار اصفهان در دیدار نایب رئیس مجلس ملی ویتنام با اشاره به نیم قرن سابقه روابط دیپلماتیک ایران و ویتنام گفت: اراده دو کشور بر این است که با تکیه بر اشتراکات تاریخی سطح همکاری‌های دوجانبه را ارتقا دهند.

سیدرضا مرتضوی با یادآوری اینکه با وجود علاقه دو کشور، سطح ارتباطات هنوز مطلوب نیست اظهار کرد: علاقه‌مند هستیم سطح روابط استان اصفهان را در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با کشور ویتنام تقویت کنیم.

نایب رئیس مجلس ملی ویتنام نیز ضمن ابراز خشنودی از سفر به ایران و اصفهان گفت: به عقیده ما اصفهان دروازه‌ای به تمدن ایران بزرگ است و امیدواریم در این سفر بتوانیم پیشرفت‌های اصفهان در حوزه‌های مختلف را مشاهده و از تجارب ارزشمند اصفهان بهره ببریم.

چان کوانگ فوئنگ با اذعان به پیشرفت‌های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و ... ایران گفت: اصفهات هم در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی موقعیت ویژه‌ای دارد و داشته‌های فرهنگی، هنری و صنایع دستی آن نیز مشهور است.

او افزود: بنا داریم سال آینده روابط ۵۰ ساله ایران و ویتنام را جشن بگیریم.

نایب رئیس مجلس ملی ویتنام اضافه کرد: به دنبال این هستیم که میان اصفهان و یکی از شهر‌های ویتنام رابطه خواهرخواندگی برقرار کنیم تا بستری برای روابط عمیق‌تر اصفهان و ویتنام فراهم شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.