سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه صربستان:

مایل به توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها هستیم

وزیر خارجه صربستان گفت: ایران کشوری با تمدن و فرهنگ غنی است و ما مایلیم روابطمان را با ایران در همینه زمینه‌ها توسعه دهیم.

ایویتسا داچیچ وزیر خارجه صربستان پس از دیدار با وزیر خارجه کشورمان ضمن خیر مقدم به امیرعبداللهیان و با یادآوری دیدارهایش با وی در نشست اتحادیه بین المجالس و همچنین در حاشیه تحلیف سید ابراهیم رئیسی در تهران گفت: امسال هشتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط ایران و صربستان است و این گواهی بر سنت بسیار طولانی روابط دو کشور است.
وی ادامه داد: روابط دو کشور در سطح بسیار عالی قرار دارد و عزم قاطع داریم این روابط همه جانبه را توسعه دهیم.

وی در ادامه گفت:مایلیم بابت موضع ایران درباره تمامیت ارضی صربستان تشکر کنیم؛ چرا که ایران علیرغم فشار‌ها موضع کاملا مستقل و حقوقی خودش را نسبت به تمامیت ارضی صربستان حفظ کرده است.

داچیچ با اشاره به اتفاقات داخلی در ایران تاکید کرد: مایلم اعلام کنم در امور داخلی دیگر کشور‌ها دخالت نمی‌کنیم و امیدواریم تمامی مسائل به نفع ملت ایران حل شود.

وزیر خارجه صربستان در پاسخ به سوالی در ارتباط با رفتار دوگانه وزیر خارجه انگلیس درباره اعتراضات در کشورش و ایران گفت: ما به استاندارد‌های دو گانه عادت کرده ایم کما اینکه این استاندارد دوگانه در مورد تمامیت ارضی صربستان نیز وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.