سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امدادرسانی هلال احمر اصفهان در بیش از ۸۰ درصد حوادث کشور

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: نیرو‌های امدادی هلال احمر اصفهان علاوه بر امدادرسانی در حوادث درون استانی در بیش از ۸۰ درصد حوادث دیگر استان‌ها نیز اعزام می‌شوند.

محمدنوید متقی عصر امروز در نشست خبری گفت: هلال احمر در حالی که قله خدمات آن در زمان حادثه است، اما فعالیت‌ها و اقدامات مختلفی را در شرایط عادی انجام می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان به غیر از زمان بحران، حوادث جاده ای، کوهستان، ساحلی و … اتفاق می‌افتد و همچنین اگر حادثه‌ای در استان دیگر رخ دهد، بخاطر توانمندی ویژه استان در بیش از ۸۰ درصد موارد نیرو‌های امدادی هلال احمر اصفهان به آن استان اعزام می‌شود.

او با بیان اینکه روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر مراجعه کننده به داروخانه هلال احمر داریم و با تشریح فعالیت‌ها و خدمات هلال احمر در معاونت‌ها و زمینه‌های مختلف، گفت: در مشکلات دارویی یکی بخش مربوط به موجودی و یکی مبلغ داروست که سیاستگذاری هر دو بر عهده وزارت بهداشت است.

متقی با اشاره به اینکه در استان اصفهان هلال احمر ۴۰۰ نیرو داشته، اما بین ۵۰ تا ۶۰ هزار عضو دارد، عنوان کرد: طرح‌های آموزشی هلال احمر از سنین خردسالی و از پیش دبستانی شروع می‌شود و تا یک فرد ۸۰ ساله را در بر می‌گیرد.

او افزود: راه اندازی خانه‌های هلال احمر یک اقدام خوب است که هر کجا بالای ۲۰۰ خانوار داشته باشد راه اندازی می‌شود و کاملا به صورت داوطلبانه اداره می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه ۳۸۰ خانه هلال در استان داریم، گفت: در این خانه خدمات گوناگون به مردم ارائه می‌شود و همچنین برنامه‌های مختلف برای آموزش در نظر گرفته شده است.

او افزود: امداد هوایی در هلال احمر به صورت کشوری مدیریت می‌شود و در استان اصفهان یک بالگرد وجود دارد.

 حوزه درمان خارج از کشور بر عهده جمعیت هلال احمر قرار دارد

در ادامه این نشست محسن امینی هرندی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان عنوان کرد: افرادی که می‌خواهند به خارج از کشور اعزام و یا مقیم خارج از کشور شوند، طبق قوانین آن کشور می‌بایست یک سری واکسن‌های بین المللی زده و کارت بین المللی بگیرند.

امینی بیان کرد: برای این امر ما سامانه‌ای را پیش بینی کرده ایم که واکسن‌ها زده و کارت صادر می‌شود، البته کارت‌ها با بارکدی که دارد در کشور مقصد مورد ارزیابی قرار گرفته و توسط آن هویت سنجی انجام می‌شود.

او افزود: حوزه درمان خارج از کشور به عهده ما قرار دارد، در کشور‌های آفریقا، آمریکای لاتین، آمریکای جنوبی و همچنین بعضی از نقاط آسیای مرکزی مانند تاجیکستان و افغانستان درمانگاه داشته و هلال‌احمر در آن فعال است.

محسن امینی اذعان کرد: همچنین در حوزه پزشکی و درمان، واکسیناسیون حجاج و درمان‌های حج واجب و عمره نیز به عهده هلال‌احمر است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان متذکر شد: در حوزه توانبخشی پوشش دهی گسترده‌ای داریم برای مثال از ابتدای مرداد تا پایان آبان ماه امسال  ۵٧ هزار و ۶٩٩ مورد تحویل نسخه و دریافت دارو داشتیم.

امینی ادامه داد: در این ۴ ماه مجموعا حدودا بالغ بر صد هزار مورد خدمات که میانگین ماهیانه آن ٢۵ هزار مورد است در مجموعه درمانگاهی، توان‌بخشی و داروخانه هلال‌احمر خدمات ارائه شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.