سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسی:

تفکیک زباله از مبدأ دستور کار جدی شهرداران گیلان باشد

استاندار گیلان گفت: شهرداری‌های استان تفکیک زباله از مبدأ را با فوریت اجرایی کنند و در دستور کارشان باشد.

اسدالله عباسی امروز (یکشنبه ۱۳ آذر ماه) در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان با تأکید بر اینکه شهرداری‌های استان تفکیک زباله از مبدأ را با فوریت اجرایی کنند، گفت: تفکیک زباله از مبدأ باید در گیلان سریع‌تر انجام و سر و سامان یابد و به نهادینه کردن این فرهنگ توجه ویژه شود.

او با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند و ضرورت اجرای اقدامات پیشگیرانه افزود: موضوع تفکیک زباله از مبدأ هرچه سریعتر توسط تمام شهرداری‌های گیلان به ویژه رشت در دستور کار قرار گیرد و این مهم تا پایان آذر ماه در رشت باید اجرایی شده و هیچ عذر و بهانه‌ای را در این رابطه نمی‌پذیرم.

استاندار گیلان با بیان اینکه یکی از وظایف مهم و اولویت‌دار شهرداران استان اجرای تفکیک زباله از مبدأ است، گفت: اگر این مهم در برنامه‌های شهرداران نباشد، آن شهردار موفقی نبوده و نمره مردودی می‌گیرد.

به گفته عباسی، بعد از یکسال هنوز در بحث دفن زباله رفتار گذشته تکرار می‌شود که پذیرفتنی نیست، تفکیک زباله از مبدأ باید در گیلان سریع‌تر انجام و سر و سامان داده شود.

او خطاب به مسئولان محیط زیست گیلان گفت: این موضوع را از استانداری شروع کنید، سایر سازمان‌ها و فرمانداری‌ها نیز باید تفکیک زباله داشته باشند این فرهنگ مهم را باید از خودمان شروع کنیم.

استاندار همچنین بر ضرورت فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدأ در مدارس گیلان برای دانش‌آموزان و لزوم حضور مدیران متولی این حوزه در جلسات مدیریت پسماند استان تأکید کرد و افزود: این مهم در واحد‌های آموزشی استان بیش از پیش مورد توجه و جدی گرفته شود.

عباسی گزارش بهسازی محل دفن زباله در سراوان رشت را مطلوب دانست و تصریح کرد: در موضوع تفکیک زباله از مبدأ و شیرابه سراوان رشت نیز باید تعیین تکلیف شود ضمن اینکه فنس کشی در دفنگاه برای جلوگیری از ورود احشام باید انجام شود.

او به اهتمام دولت برای ساماندهی ابرچالش پسماند در گیلان اشاره کرد و گفت: در مسئله پسماند و مدیریت زباله مشکل بودجه و اعتبار نداریم بلکه مسئله مدیریتی است.

شهرداری رشت محل جدیدی برای دپوی زباله نخواهد داشت

استاندار گیلان با بیان اینکه شهرداری رشت محل جدیدی برای دپوی زباله نخواهد داشت، افزود: محل جدید تنها برای دورریز‌ها و بازگشت زباله (ریجکت) خواهد بود.

عباسی با اشاره به فعالیت کارخانه کود آلی در ۲ خط فعلی و افزایش ۲ خط جدید گفت: با این اقدام میزان دورریز‌ها نیز کاهش می‌یابد.

در این نشست که فرمانداران شهرستان‌های استان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند؛ گزارش اقدامات صورت گرفته حوزه مدیریت پسماند در پهنه‌های مختلف گیلان توسط برخی از فرمانداران و شهرداران ارائه شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.