سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح تعرفه گذاری پرستاری در گیلان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تعرفه گذاری پرستاری پس از ۱۴ سال طی ماه‌های اخیر در این استان آغاز شده است.

حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان امروز در آیین تجلیل برگزیدگان پرستاری کشوری و استانی این دانشگاه با تبریک روز پرستار از آغاز پرداخت حق تعرفه پرستاری در استان پس از ۱۴ سال خبر داد.

او با بیان اینکه نخستین پرداخت ۳ ماه بهار ۱۴۰۱ از این تعرفه پرداخت شده و این روند پرداختی ادامه خواهد داشت، گفت: امیدواریم با اجرای دقیق‌تر این طرح، اندکی از مشکلات پرستاران کاهش پیدا کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به کمبود تعداد پرستار نسبت به تخت درمانی در این استان اشاره کرد و افزود: این مسئله بار مضاعفی بر دوش پرستاران گذاشته و امیدواریم در آینده با جذب و یا تبدیل وضعیت پرستاران تا حدودی مشکلات این قشر پرتلاش کاهش پیدا کند.

بالو از استخدام ۵ هزار پرستار در سراسر کشور در سال جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۷۰۰ پرستار در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی گیلان مشغول به کارند.

او مهمترین برنامه‌ها را افزایش مهارت‌های علمی و فنی پرستاران به ویژه در بخش‌های اورژانس و مراقبت‌های ویژه و همچنین رسیدگی به اجرای تعرفه گذاری پرستاری و ارتقای شغلی پرستاران اعلام کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تجلیل از سفیدپوشان استان به درخشش پرستاران در دوران ابتدایی شیوع کرونا اشاره و تصریح کرد: در زمانی که همراه بیمار در بیمارستان حاضر نمی‌شد و یا حتی وسایل نقلیه عمومی جرأت عبور از خیابان‌های منتهی به بیمارستان را نداشتند، پرستار در بالین بیمار حاضر بود و با ایثار و رشادت، در صحنه باقی ماند و حتی از جان خود گذشت.

امروز در مراسمی در تالار مرکزی شهر رشت به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار از ۴۰۰ پرستار نمونه کشوری و استانی و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت گیلان قدردانی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.