سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار همدان:

بخشی از طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید حورا اجرا می‌شود

استاندار همدان گفت:بخشی از طرح نهضت ملی مسکن همدان در شهر حورا اجرا می‌شود که پیشرفت، توسعه و عمران شهری، با پیاده کردن سبک و معماری ایرانی اسلامی است.

علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه بررسی طرح تفصیلی شهر جدید حورا گفت: شهر جدید برای جمعیتی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر اجرا می‌شود و فرصت خوبی برای توسعه همدان در ابعاد مختلف است.

او با بیان اینکه اراضی این شهر جدید، هزار و ۲۰۰ هکتار است که ۹۰۰ هکتار آن از اراضی ملی و در حال تعیین تکلیف است گفت: شهر حورا با افق ۵۰ و ۱۰۰ سال آینده، طراحی و اجرا خواهد شد تا مشکلاتی را که اکنون شهر همدان با آن درگیر است، نداشته باشد و اقشار مختلف در آن به راحتی زندگی کنند.

 استاندار همدان گفت:با توجه به برنامه دولت سیزدهم و اهتمام آن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، باید بتوانیم ۱۰۰هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل دهیم و تاکنون، در ۳۰ شهر استان مشکلی در زمینه تامین زمین نداریم.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه مشکل تامین زمین در شهر ملایر، برای طرح نهضت ملی مسکن در حال رفع است گفت: با توجه به وضعیت زمین‌های همدان، تامین زمین در شهر همدان برای اجرای این طرح در دست پیگیری است.

او گفت: در راستای پیش‌بینیِ اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید، قطعات ۲۰۰ متری به متقاضیان واگذار خواهد شد تا با تسهیلات در نظر گرفته شده ساخته شود.

 استاندار همدان گفت: به دنبال این هستیم که علاوه بر گسترش و توسعه شهر همدان، فکری اساسی برای سر ریز جمعیت در آینده انجام شود.

احداث شهر جدید حورا در سال ۸۹ به تصویب رسید و طرح جامع آن در بهمن ۸۹ تهیه شد.

این شهر که در ۲۰ کیلومتری شهر همدان مکان یابی شده پذیرای ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در مساحت هزار و ۲۰۰ هکتار است.

منبع ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.