سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۰ درصدی تولید عسل در کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: میزان تولید عسل استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

فرزاد معاونی با اشاره به انجام سرشماری زنبورستان‌های استان در تاریخ ۱۶ تا ۲۸ مهر امسال، از رشد مطلوب تولید عسل و تعداد کلنی در زنبورستان‌های استان خبرداد و افزود: براساس این سرشماری، ۲۷۸ هزار کلنی در استان وجود دارد که از این تعداد ۹۷ درصد آن مدرن و سه درصد آن بومی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: امسال ۲ هزار و ۴۳۵ تن عسل در استان تولید شد، که ۲ هزار و ۴۱۵ تن آن مربوط به کلنی‌های مدرن و ۲۰ تن هم مربوط به کلنی‌های بومی بود.

او با اشاره به اینکه میانگین تولید عسل در کلنی‌های مدرن استان ۸.۶ کیلوگرم و در کلنی‌های بومی ۲.۹ کیلوگرم بود، یادآور شد: هفت هزار و ۲۱۳ زنبورستان در استان وجود دارد که نسبت به پارسال ۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاونی اظهار داشت: از لحاظ تعداد کلنی بیشترین آمار به ترتیب مربوط به شهرستان‌های سنندج، دیواندره، کامیاران و مریوان و از نظر تولید هم بیشترین میزان مربوط به شهرستان سقز بود.

او با اشاره به اینکه امسال ۲۵۷ کیلوگرم ژل رویال هم در استان تولید شد، گفت: یکی از طرح‌های استان توسعه زنبورداری است که چندین سال است آن را دنبال می‌کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.