سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سال گذشته ۲۵ میلیون وسیله نقلیه بیمه شده است

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ وسیله نقلیه بیمه شده است، گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۴۶۰ هزار خسارت پرداخت شده است.

آقای بهزاد پور گفت: بیمه یکی از پیچیده ترین ابزارها و به عبارتی یک ابزار مالی و حقوقی است که به شکل خدمات به مردم ارائه می شود بیمه نیازمند زیر ساخت نیست اما نیازمند همکاری های گسترده است.

او گفت: یکی از چالش های صنعت بیمه ورود به بازار است، سرانه حق بیمه جهان ۸۷۵ دلار است. در سال ۲۰۲۱ آمریکا ،چین و ژاپن بزرگترین بازار بیمه دنیا را داشته و ۵۶ درصد حق بیمه کل جهان در اختیار آنها است کل دارایی بیمه دنیا بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد دلار است .

او گفت: سرمایه تحت پوشش بیمه در کشور حدود ۵۰۰ یورو است ضریب نفوذ بیمه کشور دو درصد است و حق بیمه به ۳۲۳ دلار رسیده است. حق صنعت بیمه در ۷ ماه گذشته به ۹۷ هزار میلیارد تومان رسیده است که سهم بخش غیر دولتی به بالای ۷۵ درصد است.

او گفت: در سال گذشته ۲۵ میلیون وسیله نقلیه بیمه شده و یک میلیون و ۴۶۰ هزار خسارت پرداخت شده است که ارزش ریالی آن بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان است. همچنین ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت بیمه تکمیلی و درمانی هستند بالغ بر ده هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت شده است.

بهزاد پور گفت: صنعت بیمه با ۱۴۰ هزار میلیارد تومان ذخیره ، ۱۶۳ هزار میلیارد تومان در اقتصاد کشور سرمایه گذاری کرده است در زمینه حوادث طبیعی بعد از ۱۵ سال صندوق بیمه شروع به فعالیت کرد و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دولت امسال به این صندوق اختصاص داده است.

او گفت: آماده سازی سویچ بیمه و اکوسیستم بیمه بخشی از اقدامات بیمه بوده است، اما باید تلاش بیشتری داشته باشیم محوریت توسعه بیمه علم دانش بنیاد است .

او گفت: صنعت بیمه به نوآوری و تحول بزرگ نیازمند است مسیر درست بلوغ تحول دیجیتال و داشتن نگاه درست و چابک است، چابکی یعنی انعطاف‌پذیری به اتفاقات برای بقا در اقتصاد دیجیتال باید نوآور بود اقتصاد دیجیتال ذاتا دانش محور است.

او می گوید: مقررات زدایی در صدور مجوز های کسب کار و دیگر اقدامات از کارهای بودند که بیش از ۲۰ پروژه برای آنها اجرا شد و بخشی از آنها آماده است. بیمه در کشور پیشرفت کرده ۳۶ شرکت در بخش بیمه بازرگانی داریم که حدود ۲۰۰ هزار نفر در حوزه بیمه اشتغال دارند.

رئیس کل بانک‌مرکزی گفت: افزایش ضریب نفود، اصلاح قوانین در زمینه تاسیس، ضریب نفود ایجاد موسسات تضمین از جمله برنامه های بیمه در برنامه هفتم است.

 

برچسب ها: بورس ، بانک مرکزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.