سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح بازرسی از داروخانه‌های قزوین

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین از آغاز اجرای طرح ویژه بازرسی و نظارت بر عملکرد داروخانه‌های استان با هدف رعایت حقوق مردم خبر داد.

علیرضا حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تخلف‌های متعدد برخی داروخانه ها، گرانی، عرضه نامناسب دارو و افزایش مشکلات بیماران در تهیه دارو، طرح نظارت بر عملکرد داروخانه‌ها اجرایی می‌گردد.

وی افزود: در جهت خدمت رسانی به مردم، ساماندهی عرضه دارو و برخورد با متخلفان، اداره کل تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی از امروز به مدت ۲ هفته با تشدید بازرسی‌ها بر عملکرد داروخانه ها، نظارت میدانی خواهند داشت.

این مسوول، هدف از اجرای طرح را حمایت از مصرف کنندگان و صیانت از حقوق شهروندان برشمرده و خاطرنشان کرد: بازرسی از داروخانه‌های روزانه، شبانه روزی و بیمارستانی در دستور کار تیم‌های گشت مشترک تعزیرات حکومتی قرار دارد و در این زمینه با هرگونه تخلف از جمله؛ عدم رعایت قیمت رسمی برای مصرف کننده، فروش محصولات قاچاق یا تقلبی، فروش دارو بدون نسخه پزشک، گرانفروشی، احتکار و به کارگیری افراد غیرمتخصص برخورد خواهد شد.

به گفته وی، غیبت مسوول فنی، فروش دارو فاقد پروانه ساخت یا مجوز ورود، نگهداری و عرضه و فروش دارو‌های فاسد یا تاریخ گذشته، عدم ثبت اطلاعات مراکز نگهداری دارو در سامانه رهگیری و کنترل اصالت کالا‌های سلامت محور (ttac)، امتناع از عرضه دارو، نگهداری دارو در مراکز غیر مجاز و کلیه جرایمی که در روند صحیح تولید، توزیع، خرید و فروش دارو اختلال ایجاد کند به شدت، سرعت و خارج از نوبت از دیگر موارد برخورد با متخلفان خواهد بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از آمادگی این اداره کل جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایت و گزارش‌های مردمی خبر داد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلفات، موضوع را از طریق سامانه ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.