سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقای یک هزار پله‌ای دانشگاه پیام نور در نظام رتبه بندی در بین دانشگاه‌های دنیا

رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: این دانشگاه در نظام رتبه بندی نزدیک به هزار پله ارتقا پیدا کرد و در بین دانشگاه‌های دنیا در جایگاه یک هزار و ۳۰۰ قرار گرفت.

ابراهیم تقی زاده در سفر به چهارمحال و بختیاری و نشست و گفتگو با کارکنان دانشگاه پیام نور این استان، گفت: این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی ایران در بیش از ۴۰۰ شهر و روستا فعال است و شعبه و واحد دانشگاهی دارد.

وی افزود: در نظر داریم کیفیت‌های آموزشی و مباحث پژوهشی را در دانشگاه پیام نور ارتقا بدهیم تا آموزش در خدمت جامعه باشد.


بیشتر بخوانید


تقی زاده با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین اضافه کرد: در همین راستا در دانشگاه پیام نور مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان مستقر شده اند تا شعار سال در این دانشگاه نیز محقق شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به‌ دنبال ایجاد حداقل یک مرکز رشد فناوری در هر یک از اُستان‌های کشور است و این مراکز با دریافت مجوز از معاونت پژوهشی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور تاسیس می شوند.

تقی زاده تصریح کرد: این دانشگاه با ظرفیت‌های فراوانی ک دارد در بین ۲۵۰ دانشگاه کشور در جایگاه ۱۶ قرار گرفت.

وی گفت: دانشگاه پیام نور جایگاه نخست نظام آموزشی Isc را به خود اختصاص داد.

تقی زاده با اشاره به دارا بودن پنج نمایندگی در داخل و ۱۶ نمایندگی در خارج از کشور برای جذب و پذیرش دانشجو، بیان کرد: هم اکنون در کشورهای افغانستان، سوریه، لبنان، عراق، یمن و... دانشجویان در دانشگاه بین المللی پیام نور مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: اگر ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز در دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری برای پذیرش دانشجوی خارجی فراهم شود این امکان وجود دارد که این دانشگاه به جمع دانشگاه‌های بین الملل ملحق شود.

تقی زاده اضافه کرد: هدایت پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و کارهای پژوهشی دانشگاه پیام‌نور بر عهده مدیریت‌های استانی قرار داده شد است تا با تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای استانی موضوعات مهم و مفید فایده برای جامعه شناسایی و در قالب پایان‌نامه‌ها و کارهای پژوهشی به اعضای هیات‌های علمی و دانشجویان دانشگاه ارجاع شود.

وی اظهار داشت: معاونت آموزشی دانشگاه پیام‌نور بدنبال ایجاد رشته‌های کاربردی، مهارتی و مورد نیاز استان‌ها با توجه به بافت فرهنگی و اجتماعی است و سیستم آموزشی دانشگاه پیام‌نور به‌صورت ترکیبی است و کلاس‌ها به‌ صورت‌های مجازی، نیمه حضوری و حضوری کامل برگزار می‌‍شود.

تقی زاده تصریح کرد: ۳۰ درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌های مطرح کشور را دانش‌آموختگان دانشگاه پیام‌نور تشکیل می‌دهند و در آزمون‌های رقابتی، دانشجویان این دانشگاه رتبه‌های خوبی کسب می کنند.

وی گفت: دانشگاه پیام‌نور به‌دنبال حفظ نظام آموزشی ترکیبی است و توجه به منبع محوری در دانشگاه پیام‌نور موجب شده دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه بهترین نتایج را در آزمون های رقابتی کسب کنند.

تقی زاده ادامه داد: دانشگاه پیام‌نور با حفظ روش منبع محوری در عین حال به دنبال ایجاد فضای دانشگاهی با پویایی و نشاط بیشتر برای دانشجویان و حضور موثرتر اعضای هیات علمی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.