سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیم‌زار‌های تویسرکان زیر کشت گیاهان دارویی

سرپرست جهادکشاورزی تویسرکان گفت: امسال ۳۶۰ هکتار از زمین‌های دیم این شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

سجاد محمداصغری از زیرکشت بودن ۲۳ هزار و ۹۶۰ هکتار زمین دیم در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون در این زمین‌ها محصولاتی، چون نخود، جو، گندم، عدس، علوفه، گلرنگ و کاملینا برداشت می‌شد که با توجه به سهمیه ابلاغی امسال ۳۶۰ هکتار از این اراضی به کشت گیاهان دارویی همچون خارمریم، سیاهدانه، بابونه، زیره و خاکشیر اختصاص یافته است.

او افزود: کشاورز با عقد قرارداد با اتحادیه تعاونی روستایی ۳۰ درصد بهای بذر را پرداخت می‌کند و پس از برداشت و تحویل محصول، ۲۰ درصد باقیمانده بهای بذر را تسویه و ۵۰ درصد باقیمانده بهای بذر توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پرداخت خواهد شد. هدف از اجرای این طرح افزایش میزان تولید و تثبیت آن در واحد سطح است.

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان تویسرکان از مزایای این طرح به عنوان برنامه‌های حمایتی و تشویقی نام برد و تصریح کرد: ارائه آموزش رایگان به کشاورزان، یارانه بیمه محصولات کشاورزی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، پرداخت یارانه کود و سایر نهاده‌ها از جمله بذر و تأمین تجهیزات و ادوات کشاورزی از محل اعتبارات تشویقی ستاد اجرای فرمان امام (ره) از جمله خدمات این مرکز به کشاورزان است.

محمداصغری گفت: در این طرح از مبلغ ۲۳۰ هزار تومان تعرفه بیمه به ازای هر هکتار ، ۱۰۰ هزار تومان تخفیف به کشاورز تعلق می‌گیرد.

او گفت: کود تخصیصی برای کشت گیاهان دارویی به ازای هر هکتار ۵۰ کیلو گرم اوره و ۵۰ کیلوگرم فسفات بوده و همچنین بذر توزیعی ۱۲۸۰ کیلوگرم است.

سرپرست اداره جهادکشاورزی شهرستان تویسرکان گفت: ۳۷ دستگاه ریزدانه کار برای کشت مکانیزه محصول در شهرستان تویسرکان موجود است و تاکنون ۹۲ متقاضی با سطح تقاضای ۱۴۰ هکتار شناسایی شده و تاکنون ۱۸ هکتار کشت دیم گیاهان دارویی انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.