سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار بن:

واگذاری اراضی ملی بصورت پهنه بندی انجام می‌شود

جلسه ساماندهی، بررسی مشکلات و موانع در راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای شهر یانچشمه با حضور فرماندار، بخشدار شیدا و مسئولین استانی در محل فرمانداری برگزار شد.

رضا علی بیگی فرماندار بن در این جلسه گفت: سرمایه‌گذاران متقاضی در اجرا و راه‌اندازی طرح‌های اشتغالزایی باید حداقل‌های شرایط را داشته و طرح توجیهی را کارشناسان و متخصصان تأیید کنند.

علی بیگی با بیان اینکه به طرح‌های راکد کمک خواهیم کرد که فعال شوند افزود: برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی توسط سرمایه‌گذاران در شهرستان باید منجر به ارتقاء سطح درآمد خانوار‌ها و کاهش بیکاری مردم به ویژه جوانان شود.


بیشتر بخوانید


وی با اعلام اینکه مشارکت عمومی در همه امور سازنده است بیان کرد: سیاست‌ها و رویکرد‌هایی که در دستور کار قرار دارد واقعی و عملیاتی برنامه ریزی شده و به اطلاع عموم مردم رسانده شود زیرا که در هر زمان مردم را در جریان امور قرار دادیم برای جامعه و نظام جمهوری اسلامی ایران منفعت در بر داشته است.

فرماندار بن تأکید کرد: درخواست‌های واگذاری اراضی ملی شهرستان و طرح‌های متقاضیان راه اندازی واحد‌های اشتغالزایی در شورای پهنه بندی شهرستان که متشکل از کارشناسان و نمایندگان ادارات متولی است، مطرح و بررسی می‌شود.

وی با اعلام اینکه این شورا برای اولین بار در شهرستان بن آغاز به کار کرده و الگویی برای سایر شهرستان‌ها خواهد بود اعلام کرد: شورای پهنه بندی اراضی با سه هدف مهم و اساسی تشکیل شده است که ثمره آن به سود مردم خواهد بود.

علی بیگی با تشریح فعالیت این شورا بیان داشت: یکی از فواید مهم این طرح، پیشگیری از معضل و پدیده شوم زمین خواری است که در بسیاری از شهرستان‌ها با مشکل مواجه شده اند.

وی خاطرنشان شد: مسأله دوم این است که سرمایه‌گذاری بصورت مجتمعی عاملی خواهد بود برای مدیریت سرمایه و به حداقل رساندن هزینه‌های سرمایه گذاران بخش‌های کشاورزی، دامداری و صنعتی که عاملی مهم در موفقیت طرح‌ها و پروژه‌ها خواهد بود.

فرماندار بن با اشاره به اینکه طرح‌ها باید به صورت فنی، تخصصی و آینده نگرانه اجرا و عملیاتی شوند، افزود: با در نظر گرفتن اینکه میزان و وسعت زمین محدود است باید استفاده بهینه از اراضی ملی در دستور کار قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.