سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکرون: معماری امنیت اروپا باید روسیه را در نظر بگیرد

رئیس‌جمهور فرانسه خواستار چیدمان جدید معماری امنیت اروپا به گونه‌ای شود که روسیه در آن لحاظ گردد.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، در مصاحبه جدید خود با تلویزیون فرانسوی تِ‌اِف۱، اعلام کرد که معماری امنیت اروپا باید به گونه‌ای باشد که به روسیه تضمین‌هایی ارائه کند.

مکرون در بخشی از اظهارات خود گفت: ما باید درباره معماری امنیتی فکر کنیم که فردا باید با آن زندگی کنیم، من به طور خاص درباره ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، حرف می‌زنم که گفت ناتو در حال نزدیکی به مرز‌های روسیه است و ارسال تسلیحات به مرز‌ها می‌تواند تهدیدی برای آن باشد، این بخشی از مذاکرات صلح است.

او در ادامه افزود: ما باید برای آنچه پس از درگیری در اوکراین باید انجام شود، آماده شویم و فکر کنیم چگونه باید امنیت متحدانمان را حفظ کرده و در عین حال آنچه روسیه می‌خواهد را برایش تضمین کنیم.

مکرون اواخر هفته گذشته سفری به آمریکا داشت و در آنجا پس از دیدار با «جو بایدن» همتای آمریکایی خود، در کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: «به طور قطع اولین موضوع بحث برای هردوی ما همکاری برای کمک به اوکراین است. از ابتدای حملات ما به طور نزدیکی با همدیگر همکاری داشتیم تا به اوکراین برای مقاومت کمک کنیم و این روند را ادامه خواهیم داد. اما ما می‌خواهیم به صلح برسیم و صلح پایدار یعنی احترام به حاکمیت اوکراین و در عین حال معماری جدید برای آنکه مطمئن شویم در بازه زمانی طولانی این صلح پایدار است.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.