سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۱۰ هزار دانش‌آموز نیازمند مراقبت‌های خاص در مشهد

فرماندار مشهد گفت: هم اکنون بیش از ده هزار دانش‌آموز معلول و نیازمند مراقبت‌های خاص در مشهد زندگی می کنند.

محسن داوری در حاشیه بازدید از دبستان مهندس عمرانی ویژه دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی افزود: در شهرستان مشهد ده هزار دانش‌آموز نیازمند مراقبت‌های خاص هستند که در هشتاد‌وپنج بخش مختلف از این خدمات بهره می‌برند.

وی گفت: اقدامات خوبی توسط خیران و اداره کل آموزش و پرورش انجام شده است. همچنین ماهم باید تلاش کنیم برای این قشر از جامعه، نواقصی را که در شهر وجود دارد، برطرف کنیم تا بهتر و بهینه‌تر خدمت کنند.

فرماندار مشهد افزود:یکی از دغدغه‌هایی که این افراد دارند، اطلاع‌رسانی است تا مردم ظرفیت‌هایی که در این حوزه ساخته و تهیه شده است را بشناسند تا اگر معلولی دارندريال به این مدارس هدایت کنند که از نظر آموزشی تقویت شود.

داوری گفت: شهرداری مدتی است که در این زمینه فعالیت می‌کند و اقدامات خوبی هم صورت گرفته است.

او ادامه داد: امسال در بودجه شهرداری باید اعتبارات مورد نیاز دیده شود. ادارات هم باید بهینه‌سازی‌های لازم را برای ارائه خدمات به جامعه معلولان در نظر بگیرند.

فرماندار مشهد گفت: برای جذب خیران فعالیت‌هایی می‌کنیم. اول بخش ویژه حمایتی از خیران است و امروز تصمیم گرفتیم شورای خیران فرمانداری در این حوزه بیشتر تلاش کند. آنچه اهمیت دارد، تقویت حوزه خانواده است تا از معلولیت پیشگیری کنیم.

شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، نیز در حاشیه این دیدار افزود: باتوجه‌به اینکه مهدکودک‌ها هم زیرنظر آموزش و پرورش هستند، معلولان از بدو تولد زیر پوشش آموزش در حوزه استثنایی اداره کل آموزش و پرورش هستند.

طبق آمار بیش از ۱۸ هزار دانش‌آموز استثنایی در استان زیر پوشش هستند که از این تعداد ۱۰ هزار نفرشان در مشهد و در ۲۵۰ مرکز تحت آموزش و پوشش هستند. خیران هم همکاری خوبی داشتند و اگر این افراد خیر نبودند، اعتبارات دولتی کفاف این مجموعه خدمات را به دانش‌آموزان نیازمند نمی‌داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.