سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صارمى در جمع خبرنگاران مطرح كرد؛

بهره بردارى از ٤٨ دستگاه خودرو ویژه معلولان/ مناسب سازی ۳۰۰ معبر تا پایان سال

معاون شهردار تهران گفت: خرید و بهره‌برداری از ۴۸دستگاه خودرو، شامل؛ ون، اتوبوس و مینی‌بوس برای افراد دارای معلولیت از کارهای محقق شده است

همزمان با پانزدهمين شنبه اميد و افتخار شهردارى تهران، امروز ۲۰۰کیلومتر معبر مناسب‌سازی شده، یک‌بوستان مادر و کودک و یک‌بوستان مناسب برای افراد دارای معلولیت در اختیار شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.

در برنامه‌ای بلندمدت، مناسب‌سازی‌های کوچک به هم می‌پیوندند و فضای عمومی شهر برای رفت‌وآمد معلولان و هر کسی که ناتوانی دارد، آماده می‌شود.

بوستان مادر و کودک از امکاناتی نظیر ایستگاه تندرستی بزرگسالان، اتاق مادر و کودک، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی، نمازخانه، سفره‌انداز، مسیر تندرستی برخوردار است و ضمن مورد مناسب‌سازی قرار گرفتن برای بهره‌برداری از سوی معلولین، وسایل مختص به کم‌توانان و نابینایان نظیر وسایل ورزشی، نیمکت و ایستگاه تندرستی برای استفاده از سوی افراد معلول را داراست.

گونه‌های گیاهی کاشته شده در این بوستان شامل زیتون تلخ، توت، توری، یاس هلندی تیژ و قیچی خورده، انارگل، یاس هلندی جنگلی، شمشاد سبز و ابلق، شمشاد قیچی خورده، زرشک قرمز، انواع رز، بوته دائمی و … هستند.

 در این مراسم نمایندگان جامعه معلولان به بیان دغدغه‌ها و درخواست‌های خود پرداخته و از شهردار تهران برای اجرای طرح مناسب‌سازی فضاهای عمومی تقدیر کردند.

همچنین در ادامه برنامه حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار كرد: خرید و بهره‌برداری از ۴۸دستگاه خودرو، شامل؛ ون، اتوبوس و مینی‌بوس برای سامانه حمل‌ونقل افراد دارای معلولیت از دیگر کارهای محقق شده است، خرید ۴۰دستگاه خودروی ون دیگر نیز تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.

صارمی با اشاره به اهم اقدامات ستاد مناسب سازی گفت: هوشمندسازی، تقویت ناوگان حمل و نقل وو بحث امور فرهنگی، اجرای برنامه‌ای کالبدی از جمله برنامه‌های ستاد است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به مناسب سازی شهر بیان کرد: به لطف خدا در هر ناحیه ۲ معبر متناسب با منازل معلولان نوسازی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس شاخص‌های منطقه‌ای تا سال ۱۴۰۰ حدود ۵۴ ساختمان مناسب سازی شده بود اما امسال ۵۸ ساختمان مناسب سازی شده است.

صارمی با بیان اینکه در سال جاری ۱۱۷ بوستان مناسب سازی شده است گفت: همچنین ۲۰۰ کیلومتر مناسب سازی شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره در معابر منتهی به منازل افراد دارای معلولیت گفت: تا پایان سال حداقل ۳۰۰ معبر مناسب سازی خواهد شد.

وی درباره مناسب سازی مترو گفت: دستگاه رازی، شهدا، شهید بهشتی، دانشگاه امام علی، امام خمینی، دانشگاه تربیت مدرس و از همه مهم‌تر ایستگاه شادمان نیازمند مناسب سازی هستند.

صارمی تصریح کرد: در بحث هوشمندسازی اقدامات مناسب سازی انجام می‌شود همچنین در حوزه حمل و نقل عمومی نیز اتوبوس‌های ویژه معلولان تهیه شده است.



برچسب ها: معلولان ، حمل ونقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.