سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفظ وحدت، توصیه همیشگی شهید عبداللهی

شهید غلام محمد عبداللهی یکی از ۱۸۰ شهید شهرستان درمیان است که وحدت مذاهب را مدنظر داشت و در سال ۱۳۶۴ به شهادت رسید.

دفاع از کشور وظیفه تمام مسلمینی است که قلبشان برای میهنشان می‌تپد.

این وظیفه مهم شیعه و سنی نمی‌شناسد و همه باید برای رساندن کشور به بهترین وضعیت و دفاع از کشور تلاش کنند و شهدا در این راه پیش قدم هستند.

یکی از شهدای شهرستان درمیان، شهید غلام محمد عبداللهی است که در سال ۱۳۳۷ متولد شد و با حفظ روحیه اتحاد بین مذاهب، به دفاع از کشور پرداخت و به شهادت رسید.

اخلاق نیکو، یادگار شهید عبداللهی

یکی از آشنایان شهید عبداللهی گفت: با اینکه در آن زمان هر دوی ما کودک بودیم، اما اخلاق پسندیده و نیکوی این شهید همچنان در ذهنم باقی مانده است.

او افزود: زمانی که این شهید در زاهدان جزو نیرو‌های درجه دار بود، سرباز بودم، اما با هم دوستی داشتیم و همیشه اخلاق نیکوی این شهید زبانزد بود.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از آشنایان این شهید بیان کرد: دفاع از دین و میهن وظیفه هر مسلمانی است و نباید در این راه بین شیعه و سنی اختلاف انداخت و این مسئله‌ای است که شهید عبداللهی به آن تأکید داشت.

نماز و وحدت، سفارش های برادر شهیدم بود

برادر شهید غلام محمد عبداللهی گفت: برادرم پس از اخذ مدرک تحصیلی و گذراندن دوره خدمت مقدس سربازی، به نیروی انتظامی آن زمان پیوست.

او افزود: این شهید اول از همه با اخلاق نیکوی خود همه ما را به نماز اول وقت توصیه می‌کرد و دیگر توصیه همیشگی او، حفظ وحدت در جامعه اسلامی بود.

برادر شهید عبداللهی اظهار کرد: وظیفه ای که بر دوش همه ما قرار دارد این است که از رفتارها و منش شهدا الگو بگیریم تا به سعادت برسیم.

شهید غلام محمد عبداللهی در بهمن سال ۱۳۶۴ در منطقه شیرگواز زاهدان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.