سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت کینوا در شهرستان خاتم

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم از برداشت کینوا در سطح ١٠ هکتار از اراضی کشاورزی خبرداد.

فتحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت: گیاه کینوا یک منبع عالی از تمام اسید آمینه، پروتئین، مواد معدنی و فیبر است که می‌تواند جایگزین مناسب برای افراد گیاه خوار یا کسانی که از گوشت قرمز استفاده نمی‌کنند، باشد.

او افزود: با توجه به کاهش حجم آب‌های زیرزمینی و ضرورت تغییر الگوی کاشت و بهره‌برداری اقتصادی از آب و خاک، گیاه کم آبخواه کینوا در سطح ١۰ هکتار با عملکرد هزار و ۵٠٠ کیلوگرم در هکتار برداشت می‌شود.

فتحی بیان کرد: کینوا به کم آبی و شوری آب و خاک مقاوم و برای رشد و تولید دانه نیازمند هوای خشک است و زمان رسیدن کامل سنبله‌ها ۱۰۰ تا ۲۴۰ روز است که با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان خاتم دوره کاشت تا برداشت ۱۲۰ روز می‌باشد.

او گفت: کینوا یکی از معروف‌ترین غذا‌های سالم در دنیا است و ترویج کاشت این محصول می‌تواند موجب کشاورزی پایدار، تغذیه مناسب و تولید صنعتی شود.

فتحی افزود: کاهش بارندگی‌ها در سال‌های اخیر و لزوم اصلاح الگوی کشت جایگزین کردن محصول کم آب بر و مقاوم به خشکی کینوا در شهرستان، نقش موثری در بهره وری بهتر آب دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ادامه داد: شهرستان خاتم رتبه اول کشت کینوا در استان یزد را داراست و این محصول مشمول خرید تضمینی و قراردادی است و در شهرستان خاتم سه هکتار آن به صورت بذر نهال خریداری و مابقی تحت تضمین خرید قراردادی می‌باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.