سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی ۱۴۰ دفتر حدنگاری در استان یزد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: طی دو ماه اخیر، ۱۴۰ دفتر حدنگاری در شهر‌ها و روستا‌های استان یزد آغاز به کار کرده است.

مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد در جلسه قرارگاه استانی حدنگاری شهید سلیمانی استان یزد گفت: هویت سازی و مستندسازی و اجرای کامل قانون کاداستر بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های برنامه هفتم توسعه جزو وظایف قانونی دستگاه‌ها است و باید با جدیت دنبال شود.

او افزود: بعد از تشکیل قرارگاه مرکزی حدنگاری شهید سلیمانی در تهران، نخستین قرارگاه استانی یزد در ۲۹ مردادماه امسال به ریاست استاندار و رئیس کل دادگستری، تشکیل و از مهرماه قرارگاه‌های تمام شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و روسای دادگستری برگزار شده است.

دبیر قرارگاه استانی حدنگاری شهید سلیمانی استان یزد ادامه داد: برای اجرای مصوبات نخستین قرارگاه، اطلاع رسانی در خصوص تبصره ذیل ماده ۱۱ قانون حدنگار مبنی بر منوط شدن ارائه خدمات به اسناد مالکیت دفترچه‌ای تعویض شده به کاداستری و سرعت بخشیدن به اجرای این قانون، جلساتی با بخشداران و دهیاران و اعضای شورا‌ها برگزار شد.

اقبال با اشاره به پیشرفت ۱۰۰درصدی کاداستر اراضی ملی و پیشرفت ۳۲ درصدی کاداستر اراضی کشاورزی استان تصریح کرد: با توجه به اینکه صدور اسناد کاداستری، مردم محور است با مدیریت بخشداران و همکاری بخشداران، دهیاران و اعضای شورا‌ها، ۱۴۰ دفتر حدنگاری در نقاط مختلف شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و روستا‌ها تشکیل شد.

به گفته او، مسئولان این دفاتر که با ابلاغ فرمانداران، به صورت موقت فعالیت می‌کنند در مرحله اول به جمع آوری اسناد مالکیت دفترچه‌ای که مهلت ارائه خدمات به آن‌ها به اتمام رسیده، اقدام می‌کنند تا هم حضور مردم به واحد‌های ثبتی و نقاط دور کاهش یابد و هم صدور اسناد کاداستری تک برگ تسریع شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به آموزش مرحله‌ای مسئولان دفاتر حدنگاری از سوی کارشناسان ادارات ثبت افزود: گام‌های بعدی فعالیت این دفاتر، جمع آوری مدارک لازم برای صدور اسناد کاداستر در مناطق مختلف استان از جمله شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر، زیر ۲۵ هزار نفر و روستا‌ها و نیز اراضی زراعی و کشاورزی است.

اقبال با اشاره به همکاری مطلوب فرمانداری‌ها و دادگستری‌های و برخی دستگاه‌های استان در اجرای قانون حدنگار بر لزوم تقویت همکاری‌ها و تداوم آن به ویژه از سوی ادارات کل راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، بنیاد مسکن، اوقاف و امور خیریه و اقتصاد و دارایی تأکید کرد.

او از تشکیل یک تیم جهادی با عنوان تیم جهاد ثبتی منتظران ظهور اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد خبر داد و افزود: قرار شده تا این گروه، به صورت جهادی و انقلابی و با هدف حل مشکل پرونده‌های مهم واحد‌های ثبتی و کمک به تسریع در صدور اسناد مالکیت شهرستان‌ها، پنجشنبه و جمعه هر هفته در یک واحد ثبتی مستقر شده و به صورت ویژه به پرونده‌های قدیمی و همچنین پرونده‌های موجود واحد ثبتی رسیدگی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.