سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتظار ادامه‌دار متقاضیان واحدهای نهضت ملی مسکن

در حالی دور جدید ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است که به نظر می‌رسد برخی متقاضیان از پیشرفت این طرح ناامید شده‌اند.

دوباره بحث ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن داغ شده، طرحی که دولت از ابتدای شروع به فعالیت خود بسیار بر روی آن مانور داده است اما بعد از سپری شدن هشت دوره ثبت‌نام تا شهریور ماه امسال، دیگر دولت هیچ خبر یا اطلاعی برای ثبت‌نام دور جدید نداده است.

براساس آمارهای اعلامی در هشت دوره ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن، بیش از ۵ میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند که برای ۴ میلیون نفر در صورت تامین زمین در شهرهای مختلف، اقدام به ساخت واحد مسکونی خواهد شد.

اراضی دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

پیش از این شهریار افندی‌زاده سرپرست وزارت راه وشهرسازی اعلام کرده است: در ظرف یک سال و نیم گذشته اراضی بیش از دو و نیم میلیون واحد مسکونی توسط وزارت راه و شهرسازی برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

به گفته او، تمامی این اراضی با بررسی‌های مختلف از نظر عارضه‌های منابع طبیعی و شهرسازی و تامین زیرساخت‌ها در شورای عالی شهرسای و معماری و نشست‌های تخصصی وزارتخانه ابلاغ شده است. هم اکنون وزارتخانه و ادارات کل راه و شهرسازی تمامی استان‌ها در خصوص اجرای نهضت ملی مسکن بسیج شده‌اند.

روند ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن کند است

در همین رابطه محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس به باشگاه خبرنگاران اعلام کرده است: هم اکنون بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن همکاری لازم را انجام نمی‌دهند و همین امر خود باعث شده که روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن با کندی روبرو شود.

او گفت: یکی از مهم‌ترین نیازها در طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین است که هنوز به گفته وزارت راه وشهرسازی، دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت علوم و دانشگاه‌ها در ارائه اراضی خود همکاری لازم را ندارند.

رضایی کوچی می‌گوید: هم اکنون تنها راهکار برای کنترل بازار مسکن تامین و تولید مسکن است که متاسفانه تا زمانی که اقدامات لازم برای این بازار صورت نگیرد، نمی توان امید داشت که بازار به ساماندهی لازم رسیده است.

ثبت نام نهضت ملی مسکن در ۱۶ استان

آخرین دور ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از دو روز گذشته ، در ۱۶ استان کشور از جمله آذربایجان شرقی، ایرانشهر (جنوب سیستان و بلوچستان)، بوشهر،کرمان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، لارستان (فارس)، جنوب کرمان، گلستان، مازندران، مرکزی و هرمزگان آغازشده است.

متقاضیان برای ثبت نام به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند. این ظرفیت‌های خالی در راستای مرحله‌ی هشتم ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن است که شهریور امسال آغاز شده بود.

با توجه به رویکردهای اخیر وزارت راه و شهرسازی، مهلت زمانی برای ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن تعیین نمی‌شود و در واقع نام‌نویسی تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد. این دوره از ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه وشهرسازی اطلاع‌رسانی نشده و حتی اعلام نشده است که متقاضیان در چه شهر‌هایی از استان‌های اعلام شده می‌توانند ثبت نام کنند و تا چه زمانی امکان ثبت نام دارند.

متقاضیانی که از چشم انتظاری در طرح نهضت ملی مسکن منصرف شده‌اند
براساس این گزارش البته پیش از این بسیاری از متقاضیان به باشگاه خبرنگاران اعلام کرده بودند که از ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن انصراف داده‌اند چراکه هنوز بعد از گذشت یک سال از اجرای این طرح و همچنین واریز دو مرحله از آورده‌های ۴۰ میلیون تومانی خود، هنوز هیچ اقدامی برای ساخت این واحدها صورت نگرفته و تنها به مرحله شناسایی اراضی رسیده است.

در همین رابطه معصومی یکی از متقاضیان به باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: در همان مرحله اول برای ثبت نام درطرح نهضت ملی مسکن در قزوین اقدام کردم، اما هنوز بعد از گذشت یک سال از زمان ثبت‌نام هیچ اقدامی صورت نگرفته است. این در حالی است که تاکنون دو بخش از آورده‌های ۴۰ میلیون تومانی را هم واریز کرده‌ام؛ بنابراین تصمیم به انصراف گرفتم تا حداقل مجبور نباشم که چندین سال چشم انتظار پروژه‌های نهضت ملی مسکن باشم.

همچنین حسینی یکی دیگر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهریار گفت: تاکنون چندین بار پیامک پرداخت آورده به من ارسال شده است و هر بار این آورده ۴۰ میلیون تومانی را  پرداخت کرده ام، اما هنوز پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها در مرحله شناسایی زمین قرار گرفته است. بنابراین بنده هم تصمیم گرفته‌ام انصراف دهم.

ثبت نام در تهران تنها در ایوانکی

براساس این گزارش خلیل محبت خواه مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران هم به باشگاه خبرنگاران اعلام کرد که هم اکنون در استان تهران با وجود تامین زمین در شهرهای مختلف استان از جمله دماوند ،رباط کریم ، اسلام شهر ،شهریار تنها در شهر ایوانکی امکان ثبت نام برای متقاضیان استان تهران فراهم شده و متقاضیان در این شهرمی‌توانند ثبت نام داشته باشند.

او ادامه داد: هم اکنون در شهر ایوانکی ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی و یک طبقه است و اجرای طرح ساخت افقی واحدهای مسکونی در این شهر فراهم شده است.

دولت وعده‌های مختلفی در حوزه ساخت مسکن داده است که یکی از مهم‌ترین وعده‌ها، خانه‌دار کردن مردم از طریق طرح نهضت ملی مسکن است؛ بنابراین این کندی موجود قبل از آنکه منجر به انصراف بخشی زیادی از متقاضیان شود، باید تبدیل به تسریع در مراحل اجرایی پروژه و شروع ساخت واحدها شود تا افراد متقاضی که اقساط خود را به موقع پرداخت کرده‌اند در موعد مقرر به واحد مسکونی خود برسند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
حامد
۱۸:۲۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
سلام یک ساله که برای شهر اراک ثبت نام کردم،ولی هنوز پیامک نیومده،میگن که باید توی قرعه کشی اسمت دربیاد،ولی از اونور چندین باره که برای شهر های مهاجران و امیرکبیر ثبت نامی میزارن ولی سمیه اش پر نمیشه چون تقاضا کمتره،اینکه بدونی یه کلانشهر تقاضای مسکن توش بیشتره نیاز به مدرک دکتری نداره،برای چی سهمیه شهر اراک باید اندازه مهاجران و امیرکبیر باشه که این مشکلات پیش بیاد.
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
مسکن ملی پردیس ۳۰۰ میلیون واریز کردم الان سه ساله نه قراردادی نه اناخاب واحدی فقط باید همه دسته جمعی بریم اعتراض کنیم قرار بود دو ساله تحویل بدن به ما چه ربطی داره دیر دارن میسازن تا گرون بشه تا ما مجبور بشیم بی تدبیری ااینا رو پرداخت کنیم والا از همه قرض کردم زندگیم داره از دستم میره پول پیش خونمو دادم چون گفتم دوساله تحویل میدن
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
سلام
کارگر
۱۰:۴۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
سلام و خسته نباشین
مشخصا هر کاری دست دولت بیافتد خدا می‌داند کی تموم میشه مخصوصا اگه از نوع حکومت اسلامی باشد که فقط خوب حرف زدن رو خیلی خوب میدونن ولی در عمل در حد صفر هستن برای همین تقریبا تموم مردم از حکومت ناراضی هستن فقط اگه خیابان برای اعتراض نمیان دلیل بر راضی بودن نیست هرکسی به دلیلی نمیاد و متاسفانه مسئولین هم گوش شنوایی ندارن یا خودشون نمیخان بشنون ، وآتش زیر خاکستر هست
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
دولت باید هرچه سریعتر نسبت به تامین یونالیت و سیمان با قیمت مناسب اقدام کند تا جو روانی حاصل از گرانی موجب افزایش دوباره قیمت مسکن نشود.
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
ما یزد هستیم توی سه بار ۱۴۰ میلیون پرداخت کردیم چهار ماه پیش ۵۰ میلیون پرداخت کردیم الان پیامک امده ۱۰۰ میلیون پرداخت کنیم اونم تا بیست روز وقت دادن خیلی زیاد رفتیم مسکن وشهرسازی گفته باید توی فاصله چهار ماه یکبار باید ۸۰۰ میلیون پرداخت کنیم از اول گفتن این راه حلیه برا خانه دار شدن مستاجرها ولی اینجور که پیش میرن همه باید انصراف بدن چون کی میتونه توی چهار ماه ۱۰۰ میلیون پرداخت کنه
ناشناس
۰۶:۲۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
چرا برای کسانی که چهل میلیون را واریز کرده اند مشخص نمی‌کنند کدام منطقه شروع بکار شده و به فرد پیشرفت کار را نشان دهند . درخواست زیادی است ؟
ناشناس
۰۲:۲۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
آقای رئیسی واقعا ازگرفتن پولها وعمل نکردن بساخت خبردارند بااینکه چارتار فاسد دروغگو دورشو گفتندو هرروز به آقای گزارش میدن که امروز درکشور پانصد هزار مسکن تقریبا درحال تکمیل شد نه.حالا فردا حتما پولها ی مسکن مردموبدنبال پولهای بورس و سهام‌های عدالت پنجاه ملیون ایرانی خاهن فرستاد.خلاصه مواظب باشم که مثل دولت راستگویان دردروغگوئی نشن و نهایتا باچنتا علی برکت الله سروته دزدیهاشونو بهم بیارن
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
با سلام
هنوز بعد از گذشت نزدیک به ۳ سال و پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان پرداختی در مسکن ملی پردیس هنوز نه قرارداد و نه قرعه کشی خبری نیست.
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
این مسئله هم از شعارهای احساسی رییسی و دولت بی تدبیرش است که همچنان درحد مصاحبه با شبکه ۱ سیما اداره میشود
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
وعده سالی یک میلیون مسکن چقدر زود رنگ باخت!
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
ارک شهرک مهاجران ۲ ساله دارن می‌سازند لطفا نظارت نظارن کنید
علی اکبرمحمدی
۱۵:۵۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
زمان احمدی نژادچقدرساخت وساززیادبودچون پیگیربود هردستگاهی که همکاری نمیکردبرخوردمیکردولی متاسفانه الان کسی پیگیرنیست شدشدنش نشدم خودم واریزی داشتم ولی اصلا خبری ازساخت وسازنیست
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
ما که یه ساله برای شهر جدید شهریار ثبت نام کرده ایم هنوز پاسخی نیومده
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
زمین ۲۰۰ متری بدهيد تحويل مردم مثل زمان احمدی نژاد با وام پیشرفت کار اون موقع را ببین ،اگه از آن موقع که ریسی وعده ۴میلیون مسکن وداده زمین به من داده بود تا حالا با وام و هزینه خودم ساخته بودم
مریم
۱۴:۴۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
پسر من هم در ساری ۲/۵ سال تا عید میشه قرار بود قبل عید بهشون تحویل بدن ۲ تا ۴۰ میلیون گرفتن
خوب بچه ها مستاجرن اگه قرار بود که نصفه ساخته شده هنوز بهشون تحویل ندن چرا انقدر به فکر ثبت نام چند باره هستید یک جا رو درست کنید تحویل بدید وقتی پروژه ۲ سال پیش رو هنوز تحویل ندادید چرا دنبال پروژه دیگه میرید
بخدا این جوانها گناه دارن شما مسئولین مسبب نارضایتی این جوانان واغتشاشات هستید
چرا همه بچه های مسئولین خونه ماشین زندگی رو با رانت پدرهاشون به دست اوردن حتی پست ومقامی که دارن
خدا رو شکر بچه ما بازحمت وتلاش خودش هر چی دارت به دست اورده وتو شرکت خصوصیه
از مقام بالا تا پایین الان بیشتر دقت میکنم همه با پست پدرشون پدر زنشون وخانواده وفامیلهاشون در سر کارن
فلان معاون وزیر میگن داماد فلانیه فلان مدیر بچه فلانیه فلاوزیر بچه فلانیه همه رو میبینیم فقط اعتراض میکنیم وکار به جایی نمیرسد به خدا واگذار کردیم باید جواب پس بدهند بچه های ما پدر ندارن واهل پارتی ودستمال به دستی هم نبستن اما خدا رو هزاران بار شاکریم وبا افتخار میگیم خدا رو شکر تو رو داریم وهمبشه با ما بودی پارتی ما وبچه های ما بودی واز این به بعد هم به رحمتت امیدواریم خدا رو شاکریم
فقط بخاطر حفظ نظام ومقام معظم رهبری کاری ضد نظام نمیکنیم
اما از دولت جناب رئیسی توقع داریم به فکر جوانان در عمل باشن ممنون میشیم
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
یک میلیون شغل یک میلیون مسکن
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
70متر خونه تو ایوانکی که وسط بیابونه رو میخاس با من 700ملیون حساب کنه
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
قرار‌بود‌مسکن‌ملی‌‌برای‌‌آدم‌های‌کم‌درامد‌باشه‌‌ولی‌‌مسگن‌ملی‌‌میگن‌‌۴۰۰‌میلیون‌باید‌پرداخت‌کنی ‌‌هر‌۶‌ما‌۴۰‌میلیون‌‌‌‌‌‌یعنی‌دولت‌‌فقط‌زمین‌گذاشته‌‌و‌پول‌ساخت‌‌را‌از‌خود‌مردم‌میگیر‌‌خیلی‌‌‌زحمت‌میگشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌فقط‌‌برای‌‌مردم‌سوریه‌‌خوب‌مسگن‌ساخت‌‌اونم‌مجانی‌‌‌چرا‌نمیدونم‌‌
ابراهیم پهلو
۱۳:۴۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
کارگر وکارمند مستاجر حداقلی بگیر از کجا 40 میلیون بیاره
مهدی
۱۳:۱۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید این طرح یه دروغ خیلی بزرگ به مردمه من خودم گرفتار این طرح شدم با تمام دروغاش ساختم ولی هیچ کاری دولت نمیکنه
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
خدا کنه این طرح با موفقیت پیش بره و مردم خانه دار بشن و قیمت ها کاهش پیدا کنه
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
کسی گول مسکن ملی نخوره از بس گرونه که نگو ونپرس
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
چهار سال پیش ثبت نام کرده ام
سه سال هست پول پرداخت شده
تنها کاری که انجام شده در محل معرفی شده دو گودال کنده شده که آن هم بعد این سالها به دست طبیعت پر شد!
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
به خدااین مردم حقشون نیست اینجوری اونهاروسرکاربگذاریدوعده به مردم دادیدعملی کنیدچرافقط حرف میزنیدقراربودسالی یک میلیون مسکن ملی تحویل مردم بدین پس چی شدالان پسرمن اخردوره روحانی ثبت نام کرده هنوزهیچ خبری نیست فکرمیکنم مثل مسکن مهر۱۰سال شایدبیشترطول بکشه تاساخته بشه
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
من که فقط قسط اول دارم و بس،به بقیه اقساط نمیکشم
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
ممنون از رئیس جمهور بابت ساخت این همه مسکن
واقعا سالی یک میلیون خیلی زیاده
قیمت هم که خوبه
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
برای ساخت مسکن دولت باید از جیب خودش هزینه کنه اگه منتظر باشه که بانکها براش کاری بکنند که مطمئن باشند اونها فقط فکر منافع خودشون هستند
محمدی
۱۰:۳۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
سلام، متقاضی مسکن ملی زنجان پروژه برکت هستم، تا مهر ماه ۱۴۰۰ ۳۰۰ میلیون تومان اورده نقدی داشتیم. بله سیصد میلیون، با وعده تحویل در اسفند ۱۴۰۰ ولی الان اذر ۱۴۰۱ هستیم و خبری نیست، کسی هم پاسخگو نیست.
علی
۱۰:۳۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
لطفا عدم پیشرفت کاردر شهرجدید امیرکبیر روپیگیری کنید این شهر جزو مناطقی هست که مسولین اعلام کردند مشکل زمین وجود نداره پس اگر اینطور هست بعد1سال از ثبت نام چرا اقدامی صورت نمیگیره
علی
۱۰:۳۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
لطفا عدم پیشرفت کاردر شهرجدید امیرکبیر روپیگیری کنید این شهر جزو مناطقی هست که مسولین اعلام کردند مشکل زمین وجود نداره پس اگر اینطور هست بعد1سال از ثبت نام چرا اقدامی صورت نمیگیره
Ali
۱۰:۲۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
ما در همدان هستیم زمین پیدا نکردن هنوز،پیامکی دریافت نکردیم
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
تا بر علیه وزارت مسکن و عملکرد مدیرانش افشاگری نشود مشکل حل نمیشود.
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
اخه اونکه مستاجره با درامد کم اوردش چجوری بیاره، بازم مجبوره امتیازش بفروشه ب یادم پولدار،، اگه میخوان فقرا صاحب خونه بشن پس متناسب با شرایطشون بهشون خونه بدن،، 120 میلیون ی ادم فقیر وبدبخت از کجا بیاره با ماهی 3 میلیون اگه اینقد پول داشت که احتیاج نبود تو واسش خونه بسازی تو بیابون
..
۰۹:۴۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
بهترین روش عرضه خانه های خالی هست .

مسکن در کشور به اندازه کافی ساخته شده است فقط باید عرضه شود .
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
سالی یک میلیون چی شد
بزرگترین وعده رئیس جمهورهای ایران پس از انقلاب
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
دریغ از یک قدم مثبت
رحمانی
۰۹:۱۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
چند سال ثبت نام کردم هیچ خبری نیس آقای رییسی قول داد هرساله یک میلیون خانه تحویل بده پس چی شد؟فقط میخواست رأی بیار همش وعده و وعید....آقا این کار نکنید من ۴۰ میلیون واریز کردم سکه ۳ میلیون بود الان سکه ۱۴ میلیون.اگه سکه خرید بودم زودتر خانه دار شد بودم.
کریمی
۰۸:۵۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
با سلام، در مورد مسکن ملی، علی رغم اینکه پیش بینی میکردیم که دچار عاقبت مسکن مهر بشه، ولی چون واقعا قدرت خرید مسکن نداشتیم از روی ناچاری ثبت نام کردیم، فکر کنم فاز ۷ هشتگر. حدود ۶ ماه طول کشید تا برای تشکیل پرونده دعوت نامه صادر بشه، خلاصه بعد از تشکیل پرونده و واریزی مبلغ ۴۰میلیون تومان اولیه در آذر ماه سال ۱۴۰۰، تا الان هیچ خبری نیست، حتی شماره تماسی که از شرکت عمران نوسازان هشتگرد داشتیم هم دیگه کسی جواب نمیده. یک بار هم پیگیری حضوری کردیم، یکی از مهندسین و مسئولین آنجا گفت بهتره که انصراف بدید چون این طرح ها مبتنی بر حرف و ایده دولتهاست و پشتوانه مالی نداره. در پایان این و بگم که طی این یک سال دو بار به مجتمع ای که در سایت گفتن برای ما اختصاص داده شده سر زدیم، متاسفانه نه تنها هیچ پیشرفتی ندیدیم بلکه با عرض شرمندگی دیدم که پروژه کوهستان فاز۷ محل نگهداری گوسفندان تبدیل شده بود. این پیام فرستادم بعنوان درد دل و واقعیت تلخی که برای ما پیش آمده.