سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا حمله به مدرسه دینی در سمنگان را محکوم کرد

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به دنبال وقوع انفجار در یک مدرسه دینی در سمنگان در شمال افغانستان گفت آمریکا این حمله را محکوم می کند.

توماس وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان چهارشنبه‌شب، ۹ قوس، در توییتی حمله به مدرسه دینی در سمنگان افغانستان را وحشتناک خوانده است.

توماس وست گفت در این رویداد انفجاری کودکان بیشترین آسیب را دیده‌اند.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان افزود ایالات متحده این حمله علیه غیرنظامیان بی‌گناه را محکوم می‌کند.

وست همچنان تاکید کرد همه کودکان افغانستان حق دارند که بدون ترس به مکتب بروند.

این سخنان وست در حالی مطرح می شود که روزنامه «واشنگتن پست» افشا کرد که  از زمان حمله  آمریکا به افغانستان  بیش از ۱۵۷ هزار نفر کشته شده اند.

بر اساس اسناد محرمانه منتشر شده روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، از زمان حمله  آمریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی  بیش از 64 هزار نظامی  و 43 هزار و پانصد  غیر نظامی در  جنگ افغانستان کشته شده اند.

از جمله این جنایات آمریکا در افغانستان در یک حادثه دو فروند هواپیمای بمب افکن آمریکایی یک خانه مسکونی و یک مسجد را که در کنار هم قرار داشتند همزمان بمباران و با خاک یکسان کردند.

در این بمباران، ۱۲ عضو یک خانواده که زن و کودک بودند به شهادت رسیدند و هیچ عضوی از این خانواده زنده نماند و همزمان در کنار این خانه، مسجدی در شهر خوست بر سر نمازگزارانش ویران شد.

بر پایه یک گزارش جدید که سازمان ملل متحد منتشر کرد نیروهای امریکایی در جریان عملیات نظامی خود در افغانستان از سال ۲۰۰۸ تا کنون صدها کودک را کشته‌اند.

گفتنی‎‌ است که در پی انفجار چاشت روز چهارشنبه، ۹ قوس، در مدرسه «الجهادی» در مرکز سمنگان بیش از ۵۰ دانش‌آموز کشته و زخمی شدند.

گروه موسوم به آزادگان مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

برچسب ها: انفجار ، سمنگان ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.