سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

مهارت فرهنگیان در ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین

یوسف نوری گفت: معلمی که از دانشگاه فرهنگیان تربیت می‌شود باید در ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین مهارت داشته باشد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد به جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت: تامین نیروی انسانی این وزارتخانه توسط دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد. معلمی که از این دانشگاه تربیت می‌شود باید در ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین مهارت داشته باشد.

او با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مدارس افزود: کمبود نیروی انسانی را جبران و تلاش می‌کنیم هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

نوری با بیان اینکه برای بهتر شدن متون درسی از افراد با تجربه و اندیشمندان کشور استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: از ظرفیت‌های خانواده‌ها در بحث تعلیم و تربیت، کمتر استفاده شده است که در این زمینه برنامه‌هایی در دستور کار داریم.

وی نسبت به اضافه وزن دانش آموزان ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: چاقی و اضافه وزن دانش آموزان پسر ما در کشور از ۲ دهم درصد به ۹ دهم درصد رسیده که نگران کننده است.

نوری از مسئولان آموزش و پرورش استان یزد خواست با توجه به وجود مراکز علمی و آموزشی نظیر حوزه‌های علمیه، الگویی در کشور بر محور تعقل و تفکر طراحی کنند تا بتوان آن را به کل کشور تسری داد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان یزد به لحاظ سرانه فضای آموزشی در بالاترین رتبه کشور قرار دارد، افزود: البته بسیاری از این واحد‌ها نیاز به تخریب و مقاوم سازی دارند.

او به اتفاقات اخیر کشور هم گریزی زد و اظهار داشت: دشمن به دلیل پیشرفت‌های ما، سیلی خورده است. مدارس ما سه سال تعطیل بودند و بچه‌ها از فضای مجازی استفاده می‌کردند و دشمنان هم مدیریت افکار دانش آموزان را هدایت می‌کردند و همین موجب شد تا این اتفاقات رخ دهد. اکنون وظیفه ماست که در این زمینه دانش اموزان را آگاه کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۱
فقط گرفتن رتبه زک ارزش تلاش دارد
بقیه رتبه ها هبچ ارزش تلاش ندارد

فکر کن معلم فوق لیسانس سال ۳۱خدمت هستی دو میلیون و هفتصد هزارتومان بابت رتبه یک گرفتی
معلم دیگر با همین شرایط ،تلاش بیشتر کرده رنبه دو مبشود و پانصد هزار تومن حدودا به حقوق او اضافه میشود
معلم دیگر با همین شرایط تلاش بیش از معلم رتبه دو کرده و پانصد هزارتومان به حقوق اضافه میشو.د بابت قرار گرفتن رتبه سه

معلم دیگربا همین شرایط تلاش بیشتر کرده مقاله ،ضمن خدمت ،پژوهش ،کرده
مبلغ پانصد هزار تومان نسبت به معلم رتبه سه بیشتر میگیرد و میشود رتبه چهار

ایا ارزش دارد برای پانصد هزار زجر و زحمت و تلاش بی حاصل انجام دهی
فقط شاید جایگاه رتبه چهار ارزش داشته باسد که تو در جایگاهرتبه چهار هستی وگرنه رتبه های دو تا پنج ر ارزش مادی ندارند