سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تُن کالا از گمرک خراسان شمالی

مدیر گمرک خراسان شمالی از رشد چهار برابری ارزش کالا‌های صادراتی در هشت ماه فعالیت گمرکی امسال خبرداد.

 عباس باقری گفت: در این مدت بیش از ۱۳۶ هزار تن کالا به ارزش ۹۷ میلیون بیش از چهار برابر افزایش یافت و ۹۹۵ هزار و ۴۳۰ دلار، از طریق گمرک استان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن حدود دو نیم برابر و از نظر ارزشی نیز دو برابر، رشد داشته است.

به گفته باقری محصولات پتروشیمی شامل کود اوره، پودر کریستال ملامین، مقاطع فولادی، شمش آلومینیوم، ورقه‌های اسفنجی، محصولات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، آب معدنی، زعفران، بلوک بتنی، اسید سیتریک، هیدروکسید سدیم، سنگ آهک، بوکسیت شیلی و گرانول عمده کالا‌های صادراتی بودند که به کشور‌های افغانستان، آذربایجان و گرجستان، ایتالیا و عراق صادر شده اند.

مدیر گمرک استان همچنین گفت: در این مدت واردات کالا از طریق گمرک بیش از ۷۳ هزار تن کالا به ارزش ۴۴ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۸۵۲ دلار بوده است که از لحاظ وزن بیش از ۴ برابر و به لحاظ ارزش دلاری نیز ۶۳ درصد افزایش دارد.

اغلب کالا‌های وارداتی شامل چراغ قوه، قطعات کمپرسور، دستگاه بذر کار، سنگ آلومینیوم، گوشت منجمد، ماشین آلات قالب گیری و خط تولید، کولر اسپیلت، یونیت خارجی کولر گازی، نیکل، پارچه، کنتور گاز، الکترود زغالی، شکرخام، پودر آلومینا، برنج و شمارشگر کنتور، بوده که از کشور‌های چین، ترکیه، آلمان، پاکستان توسط تولید کنندگان و بخش خصوصی وارد استان شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.