سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی :

۲۵۶۰ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی در حال ساخت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در حوزه صنعت دو هزار و ۵۶۰ واحد صنعتی در حال ساخت و ساز در استان وجود دارد که اکنون ۸۰۰ کارخانه در حال نصب ماشین آلات است.

آقای پرنیان  در حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و جمعی از بازاریان و اصناف بازار تبریز به مناسبت هفته بسیج با بیان این که رسالت سازمان صمت رفع موانع و ارائه خدمات مطلوب به مردم است، گفت: با تسهیل فرآیند‌ها تلاش می‌کنیم به همراه تیم اقتصادی استان خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دهیم.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی از گذشته قطب صنعت و تجارت بوده و اکنون نیز در عرصه‌های صنعت و کسب و کار پیشتاز است.

وی آذربایجان شرقی را استانی مملو از فرصت برای سرمایه گذاری و کسب و کار دانست و گفت: در یک سال گذشته آذربایجان شرقی از لحاظ واحد‌های به بهره برداری رسیده رتبه سوم از لحاظ توسعه واحد‌های صنعتی رتبه دوم و با صدور دو هزار و ۱۰۰ مجوز سرمایه گذاری در ۱۱ ماه گذشته در رتبه اول قرار دارد که این موضوع نشان دهنده میزان میل به سرمایه گذاری، شروع کار‌های مولد و ایجاد ارزش افزوده در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: در حوزه صنعت دو هزار و ۵۶۰ واحد صنعتی در حال ساخت و ساز در استان وجود دارد که اکنون ۸۰۰ کارخانه در حال نصب ماشین آلات است.

آقای پرنیان با بیان این که ۱۸۵ طرح بزرگ صنعتی به وسیله بخش خصوصی استان در حال اجرا است، گفت: در حال حاضر در بسیاری از عرصه‌ها در استان علاوه بر تامین نیاز داخلی به سمت صادرات حرکت کرده ایم به طوری که صادرکننده محصولاتی مانند کفش، لوازم خانگی، فولاد و شیشه هستیم.

وی با اشاره به اهمیت ساخت داخل با قیمت پایین‌تر و کیفیت بهتر تاکید کرد: گام بلندی برای توسعه صادرات در استان برداشته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که به برکت بخش خصوصی در استان رویداد‌های اقتصادی متنوعی در حال وقوع است، افزود: ۹۰ درصد مراجعه کنندگان ما در استان برای توسعه کسب و کار‌ها و سرمایه گذاری است که این موضوع علاقمندی و امید مردم برای توسعه اقتصادی را نشان می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.