سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر رقم خورد

آغاز ساخت بیش از ۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی ۳ هزار و ۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر استان آغاز شده است.

تنها مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون زمین واحد‌های نهضت ملی مسکن به ۹ هزار و ۵۲۱ متقاضی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر این استان تحویل شده است.

او افزود: ۴۴ هزار و ۸۳۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در ۳۰ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر خراسان جنوبی ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۳۸ نفر تأیید نهایی شده اند.

تنها بیان کرد: از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۷۹ مورد افتتاح حساب کرده و ۱۱ هزار و ۳۰۴ متقاضی واریز وجه داشته‌اند که براساس قرعه‌کشی زمین به ۹ هزار و ۵۲۱ نفر تحویل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی عنوان کرد: تاکنون عملیات اجرایی سه هزار و ۷۵ واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده و قرارداد تسهیلات برای ۲ هزار و ۱۹۴ واحد مسکونی منعقد شده است.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی مقرر شده تا درخصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن که در دولت سیزدهم شروع شد، همکاری لازم صورت گیرد.

تنها افزود: اقداماتی مانند تشکیل پرونده و پایش متقاضیان، معرفی برای افتتاح حساب، قرعه‌کشی برای قرارداد و معرفی متقاضیان به بانک‌ها و نظارت عالی بر واحد‌های در حال ساخت طی این تفاهم‌نامه در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی  تصریح کرد: خراسان جنوبی دارای ۳۱ شهر است که براساس تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی مقرر شد در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر یعنی ۳۰ شهر استان مدیریت نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن واگذار شود.

او گفت: مشکلی در زمینه تأمین زمین نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر وجود ندارد و با همکاری بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی زمین‌های مورد نیاز در اکثر شهر‌ها تأمین شده است.

تنها گفت: در تمامی شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر استان جز قاین ساخت مسکن به‌صورت ویلایی خواهد بود و حداکثر تلاش ما این است که در این شهر هم واحد‌های نهضت ملی مسکن به‌صورت ویلایی ساخته شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی  ادامه داد: طرح ۵۶ واحدی بنیادساز طبس با ۹۳ درصد پیشرفت، طرح ۸۸ واحدی بنیادساز فردوس با ۵۷ درصد پیشرفت و طرح ۱۸۷ واحدی بنیادساز بیرجند با پیشرفت ۳۷ درصد پیشرفت از دیگر طرح های در حال اجرا از سوی بنیاد مسکن استان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.