سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار بلاروس درباره افزایش نیرو‌های ناتو در شرق اروپا

وزیر دفاع بلاروس اعلام کرد تشکیلات نظامی آمریکا و ناتو به شکل بی سابقه‌ای در منطقه اروپای شرقی افزایش یافته است.

«ویکتور خرنین» وزیر دفاع بلاروس امروز چهارشنبه در اظهاراتی نسبت به افزایش بی سابقه حضور نیرو‌های آمریکایی و ناتو در نزدیکی این کشور و اروپای شرقی هشدار داد.

طبق گزارش المیادین، خرنین گفت: «وضعیت در سرتاسر بلاروس همچنان دشوار است، به ویژه آنکه حضور تشکیلات نظامی آمریکا و ناتو در منطقه اروپای شرقی، از جمله کشور‌های همسایه ما، تحت عنوان حفاظت در برابر تهدید از ناحیه شرق افزایش یافته است.»

وزیر دفاع بلاروس افزود: آن‌ها از یک طرف یک پل رو به جلو برای ذخیره تجهیزات و تسلیحات نیرو‌های خود در لهستان ایجاد کرده اند و از طرف دیگر مراکز و پایگاه‌های آموزشی برای پشتیبانی از فعالیت‌های یگان‌های نظامی ناتو در شهر‌های لیتوانی، لتونی و لهستان افزایش یافته است.

وی گفت: «کشور‌های همسایه تلاش اصلی خود را بر افزایش هزینه‌های دفاعی، افزایش تعداد نیرو‌های مسلح ملی، تشدید عرضه سلاح‌های تهاجمی مدرن و بهبود زیرساخت‌های نظامی متمرکز کرده اند.»

خرنین یادآور شد که لهستان قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ بودجه دفاعی خود را به ۳ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهد و تعداد نیرو‌های مسلح ملی را به ۳۰۰ هزار نظامی و تا ۵۰ هزار نیروی دفاعی منطقه‌ای افزایش دهد.

وزیر دفاع بلاروس با تأکید بر اینکه بلاروس و روسیه دشمنان مستقیم ناتو هستند، تصریح کرد: تحلیل‌ها نشان داده است که غرب در حال تلاش برای حل مسائلی با ماهیت تهاجمی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.