سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهیزیه در کوله بار زوج‌های جوان عشایر کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به زوج‌های جوان عشایری این استان خبر داد.

سردار حمید خرم دل در این مراسم اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به زوج‌های جوان عشایر کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مسئولان استانی و نماینده، ولی فقیه در استان برگزار شد. گفت: جمعیتی که امروز به کشور اضافه می‌شود بسیار کم بوده و این موضوع برای آینده کشور بسیار خطرناک است.

او افزود: در بحث ازدواج و جوانی جمعیت باید یک سری کار‌ها انجام شود و این کار‌ها و برنامه‌ها باید به سرعت پیش برود.

خرم دل می‌گوید: بسیج سازندگی امسال متولی این است که ۳ هزار سری جهیزیه را میان زوج‌های جوان توزیع کند، ضمن اینکه وام‌های خوبی مشخص شده است که بتوانیم بخشی از مشکلات جوانان را کاهش دهیم.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بسیج عشایر نیز درخصوص اشتغالزایی برنامه‌های خوبی در پیش دارد که به امید خداوند آینده خوبی برای جوانان بسازیم.  

آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در این مراسم گفت: ازدواج یک امر مقدس است، خداوند این عالم را برای انسان خلق کرده است و آن هم انسانی که خداپرست باشد، نه انسانی که خلاف دستور‌های خداوند بخواهد زندگی و حرکت کند.  

او افزود: آن انسانی که از حجاب و عفاف رد می‌شود و با جسارت در برابر دستور‌های خداوند می‌ایستد دیگر انسان نیست، بلکه مثل چهارپایان است و این حرف بنده نیست و حرف خداوند است.

حسینی ادامه داد: این دستور‌های خداوند است که نکاح باید به صورت شرعی باشد، انسان که حیوان نیست که بدون نکاح شرعی بخواهند با هم ارتباط برقرار کنند، موی زن که موی حیوان نیست که هر کسی بخواهد نگاهش کند.

نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برخی می‌گویند؛ "زن زندگی آزادی"، مگر تو خدا هستی که این را می‌گویی؟ این افراد که این حرف‌ها را می‌زنند کافر هستند، مگر تو خداوندی که دستورات الهی را تغییر می‌دهی؟ انسان یک موجود ابدی است، راه رسیدن به بهشت و جهنم را برای ما گفته اند و یکی از راه‌های رسیدن به بهشت ازدواج شرعی است.

امام جمعه یاسوج می‌گوید: ازدواج یک سنت الهی است، این بخاطر آن عنایت ویژه‌ای است که خداوند به بحث ازدواج دارد، برخی افراد غیرت ملی ندارند و افرادی بعد از بازی با انگلیس برخی طرفداری از انگلیس می‌کنند این افراد هیچ غیرت ملی و میهنی ندارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.