سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه زاهدان: تربیت در مدارس باید بر مبنای شیوه تربیتی قرآن کریم اجرایی شود

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: شیوه تعلیم و تربیت در مدارس نیازمند بازنگری است و در این بازنگری باید روش تربیتی خود را از قرآن کریم بیاموزیم.

 حجت الاسلام مصطفی محامی  در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان که در سالن کنفرانس خانه معلم زاهدان برگزار شد، اظهارداشت: معلم مهمترین رکن در تعلیم و تربیت است به همین دلیل باید نگاه متعالی نسبت به کار خود داشته باشد.

وی افزود: اگر این نگاه متعالی در معلم وجود داشته باشد کار خود را جهاد و عبادت می‌داند و سختی‌های آن را تحمل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان محتوای آموزشی را یکی دیگر از ارکان مهم تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: محتوای آموزشی باید متناسب با اهداف و نیاز دانش آموزان باشد.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های پرورشی و تربیتی اظهارداشت: قرآن، احکام دینی و تحلیل تاریخ از مهمترین منابعی هستند که می‌توان بر پایه آن برنامه‌ها و فعالیت‌های مهم تربیتی را طراحی کرد.

 محامی با بیان اینکه روش تربیتی در مدارس را باید از قرآن بیاموزیم،افزود: تفسیر آیات قرآن بر حسب ترتیب نزول در الگودهی به روش تربیتی بسیار تاثیر گذار است.

حرکت در مسیر جهاد تبیین با روحیه بسیجی نیاز امروز جامعه است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به خدمات و دستاوردهای گسترده نظام جمهوری اسلامی و از طرفی توطئه و دسیسه‌های فراوان دشمنان، حرکت در مسیر جهاد تبیین با روحیه بسیجی توسط همه آحاد جامعه یک ضرورت اساسی است.

رحمدل بامری اظهارداشت: کسب رتبه‌های برتر کشوری توسط دانش آموزان و فرهنگیان این استان اتفاقی مبارک در راستای عمل به جهاد تبیین است که امیدواریم با همین کیفیت ادامه یابد.

وی با اشاره به وظیفه خطیر آموزش و پرورش افزود: در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی فرهنگیان همواره در سنگر علم و دانش مسوولیت خطیر تعلیم و تربیت را برعهده داشتند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره افزایش تحریم‌ها، تخریب‌ها و خباثت دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون تصریح کرد: اگر معلمان قبلا صرفا در جهت علم و دانش نقش آفرینی می‌کردند امروز باید همگام با همه آحاد جامعه در زمینه جهاد تبیین گام بردارند.

وی فعالیت‌های تربیتی و پرورشی را از مهمترین نیازهای نسل نوجوان و جوان عنوان کرد و افزود: پرورش را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.
بامری با اشاره به سوء استفاده دشمن از خلأ تربیتی در دوران آموزش مجازی تصریح کرد: بصیرت و دانش از مهمترین نیازهای جامعه امروز است.
وی روشن بینی، امیدآفرینی، حفظ آمادگی عمل و تبیین دستاوردها و اقدامات با روحیه بسیجی را از مهمترین وظایف فرهنگیان در شرایط فعلی جامعه عنوان کرد.

ورود هفت هزار معلم جدید به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز از ورود ۷ هزار نیروی انسانی جدید به بدنه آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری در حوزه نیروی انسانی اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده و وضعیت نیروی انسانی نسبت به سال‌های گذشته به مراتب بهتر است.

داوود ذوالفقاری در خصوص صدور احکام رتبه بندی معلمان نیز افزود: احکام رتبه بندی برای عده‌ای از معلمان صادر نشد که تا پایان آذرماه این کار انجام خواهد شد.

وی همچنین از صدور مجوز برای اعمال مدرک تحصیلی دوم به بالا فرهنگیان خبر داد و اظهارداشت: پس از ارسال بخشنامه اعمال مدرک تحصیلی انجام خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان توانمندسازی مالی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق را از دیگر اولویت‌های این معاونت عنوان کرد و گفت: ادارات آموزش و پرورش باید در این زمینه خلاقانه عمل کنند و پیشنهاد و نظرات خود را نیز عنوان کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.