سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود پنج هزار و ۶۸۰ پرستار در نظام سلامت کرمانشاه

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هم اینک پنج هزار و ۶۸۰ پرستار در نظام سلامت این استان در بخش‌های دولتی و خصوصی در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

رضا پورمیرزا مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در استان کرمانشاه ۲۶ بیمارستان به ارائه خدمات سلامت محور مشغول هستند که ۱۸ بیمارستان دانشگاهی و هشت بیمارستان غیردانشگاهی (تامین اجتماعی، نظامی و خصوصی) وجود دارد که در این مراکز پرستاران خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مجموع چهار هزار و ۵۶۰ نفر گروه پرستاری مشغول انجام وظیفه هستند که شامل سه هزار و ۳۱۳ نفر پرستار، ۷۰ بهیار، ۳۹۲ نفر کمک پرستار،۴۳۳ نفر هوشبر و ۳۵۲ نفر کارشناس اتاق عمل است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در بخش غیر دانشگاهی هزار و ۱۲۰ نفر گروه پرستاری در رده‌های ۷۰۰ نفر پرستار،۶۴ بهیار، ۱۲۴ کمک پرستار، ۱۳۱ کارشناس اتاق عمل و ۱۰۵ نفر هوشبر به کار اشتغال دارند.

پورمیرزا اضافه کرد: با توجه به ۲ هزار و ۶۰۲ تخت فعال دانشگاهی، از نظر تناسب و شاخص ارایه خدمات در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نسبت پرستار به تخت فعال ۱.۲۷ و گروه پرستاری ۱.۷۵ است.

وی تاکید کرد: با وجود طرح‌های توسعه‌ای سالیان اخیر و مبنا قرار گرفتن تخت موجود دانشگاهی به تعداد چهار هزار و ۲۸۰ تخت، شاخص پرستار به تخت موجود ۰.۷۷ و شاخص گروه پرستاری به تخت موجود ۱.۰۷ است که لزوم به کارگیری و استخدام پرستاران و گروه پرستاری در استان وجود دارد.

پورمیرزا افزود: علاوه بر پرستاران، هم اینک ۷۴۰ نفر از کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی که از خانواده گروه پرستاری هستند در سطح پایگاه‌های شهری و جاده‌ای و اورژانس ۱۱۵ به انجام خدمات اورژانس به شهروندان مشغول هستند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.