سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نما‌های غربی و اروپایی بلای جان ساختمان‌ها

نما‌های غربی و اروپایی تاب‌آوری سازه‌ها را کاهش می‌دهد.

علی‌اصغر غفاری رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک از استفاده از نما‌های غیراستاندارد و سنگین غربی و اروپایی در بسیاری از ساختمان‌های شهر اراک و تأثیر آن در کاهش تاب‌آوری سازه‌ها انتقاد کرد.

غفاری با اشاره به اینکه آئین‌نامه نما در اراک ابلاغ شده که با اجرایی شدن آن ساختمان‌های جدید با نما‌هایی استاندارد احداث خواهد شد و در ساختمان‌های قدیمی‌تر نیز مالکان ملزم هستند تغییر نمای ساختمان خود را زیر نظر مهندس محاسب و با تأیید او انجام دهند.

او اضافه کرد: در زمینه تاب‌آوری ساختمان‌های جدید پیگیری‌های لازم توسط مسئولان سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی انجام شده است که نشان می‌دهد عملکرد ناظران در مجموع مطلوب بوده است و در این زمینه با چالش‌های خاصی مواجه نیستیم.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک بیان کرد: از زمان احداث سازمان نظام مهندسی و تدوین مقررات ملی ساختمان در سال ۱۳۷۴ تاکنون، بنا‌های مسکونی و تجاری طبق استاندارد‌ها احداث شده است و از آنجا که این قوانین مدام ویرایش می‌شود، بعضی از ساختمان‌های قدیمی‌تر که طبق چارچوب‌ها و قوانین دهه‌های پیش ساخته شده، نیازمند بهسازی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.