سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با اضافه شدن ۱۱ نفر دیگر؛

آمار مسمومیت ناشی از متانول در یاسوج به ۴۸ نفر رسید

رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج گفت: از سوم آذرماه تاکنون ۴۸ زن و مرد در پی مسمومیت با متانول به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج مراجعه و پذیرش شدند.

محمد طهماسبی، رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج  گفت: از روز پنجشنبه سوم آذر ماه ۱۴۰۱ تاکنون ۴۸ زن و مرد در پی مسمومیت با متانول به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج مراجعه و پذیرش شدند.

وی ضمن نگرانی از افزایش تصاعدی مراجعات به دلیل مسمومیت با الکل یا متانول اظهارکرد: متاسفانه این آمار همچنان در حال افزایش است به طوری که شب گذشته هفت نفر و طی دو شب گذشته ۴ نفر مراجعه کننده داشتیم. بنابراین مردم و والدین باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند و آن‌ها را کنترل کنند به لحاظ اینکه فرزندانشان با چه کسانی رفت و آمد دارند تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوند.

رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج خاطرنشان کرد: افراد مسموم شده، ۶ نفر زن و ۴۲ نفر مرد بودند که تا ساعت ۸ صبح امروز ۴۴ نفر آن‌ها دیالیز شدند.

طهماسبی تصریح کرد: از مجموع افراد مراجعه کننده یک نفر فوت شده و یک نفر نیز وضعیت وخیمی دارد که به دلیل خونریزی شدید دچار مرگ مغزی شده است. همچنین سه نفر هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: این افراد اکثرا ۲۷ یا ۲۸ ساله هستند و در مجموع رده سنی آن‌ها بین ۱۶ تا ۳۶ سال است.

رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج عنوان کرد: اکثر این افراد با اختلالات بینایی از جمله تاری دید مواجه شده اند.

طهماسبی تاکید کرد: ممکن است منبع تامین این نوشیدنی‌ها برای ۴۸ نفر یک یا دو مکان بوده باشد، اما این مسمومیت در یک محل یا برنامه نبوده است.

وی بیان کرد: همه امکانات بیمارستان را برای نجات و ارائه خدمات به این بیماران بسیج کرده ایم و کادر درمان و پزشکان برای بهبود این بیماران تلاش می‌کنند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.