سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح جهش تولید در ۳۵ هزار هکتار از دیم زار‌های شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: در طرح دیم زار‌ها شهرستان شیراز کشت دیم گلرنگ در ۴۵۰ هکتار، عدس ۴۰۰ هکتار، کاملینا ۳۵۰ هکتار، نخود ۲۸۰ هکتار و گیاهان دارویی در ۱۶۰ هکتار پیش بینی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: طرح جهش تولید در ۳۵ هزار هکتار از دیم زار‌های این شهرستان با بهره گیری از ۲۶ نفر کارشناس مروج پهنه برنامه ریزی اجرا شد.

ذبیح الله سیروسی با اظهار امیدواری به استمرار بارش نزولات جوی در ماه‌های پیش روی گفت: به منظور اجرای این طرح کشت دیم ۲۷ هزار هکتار گندم، ۹ هزار هکتار گیاهان علوفه‌ای و ۵۵۰۰ هکتار جو طرح ریزی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کاشت دیم گلرنگ در ۴۵۰ هکتار، عدس ۴۰۰ هکتار، کاملینا ۳۵۰ هکتار، نخود ۲۸۰ هکتار و گیاهان دارویی در ۱۶۰ هکتار پیش بینی شده است، گفت: کشاورزان دیمکار به منظور مشارکت در اجرای طرح به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان شیراز مراجعه کنند.

سیروسی با اشاره به اینکه مراکز جهاد کشاورزی بخش‌های حومه، ارژن، سیاخ و داریون آماده تشریح خدمات قابل ارائه در قالب اجرای این طرح هستند، گفت: تخصیص تسهیلات ۴ درصدی مکانیزاسیون، تحویل کود بذر رایگان، برگزاری کلاس‌های ترویجی برای کشت‌های دیم و پرداخت حق بیمه سهم بیمه گذار، از جمله خدمات قابل ارائه برای کشاورزان دیم کار حاضر در طرح است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده علاوه بر کشت دیم، کشت آبی ۷۵۰۰ هکتار گندم، ۴۳۰۰ هکتار جو و ۵۰۰ هکتار کلزا نیز طرح ریزی شده است.

او گفت: استفاده از بذور گواهی شده گندم به دلیل نقش اساسی در افزایش محصول، مقاومت به آفات و امراض و ارزش غذایی آن باید در اولویت استفاده کشاورزان باشد.

او با اشاره به اینکه برخی از کشاورزان راغب به استفاده از بذور خود مصرفی هستند، افزود: بوجاری و ضدعفونی بذور خود مصرفی باید مورد توجه ویژه کشاورزان باشد. در صورت عدم انجام اقدامات مذکور مزرعه می‌تواند با امراضی مانند سیاهک و بروز علف‌های هرز تهدید شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.