سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عرضه مستقیم مرکبات مازندران در تهران کلید خورد

عرضه مستقیم مرکبات مازندران در بازار تهران با ارسال روزانه ۳۰۰ تُن انواع پرتقال و نارنگی کلید خورد.

سیدرحیم بخشی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران گفت: عرضه مستقیم مرکبات استان در بازار تهران با هدف حذف دلالان با ارسال روزانه ۳۰۰ تُن انواع پرتقال و نارنگی کلید خورد.

او افزود: کاهش بازار فروش یکی از دغدغه‌های جدی تولیدکنندگان و باغداران استان در ماه‌های گذشته بوده که استانداری مازندران با همراهی جهاد کشاورزی راهکار‌های جدیدی را برای عرضه محصولات باغی آغاز کرد.

بخشی گفت: با شهرداری تهران از هفته‌های قبل رایزنی‌های فشرده‌ای در ارتباط با عرضه مستقیم مرکبات مازندران انجام شد و از سه روز گذشته تاکنون روزانه به طور متوسط ۳۰۰ تن انواع پرتقال و نارنگی به پایتخت ارسال می‌شود.

او هدف از پیاده سازی این طرح را کاهش دغدغه باغداران برای عرضه و فروش محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: با حذف دلالان در زمان حاضر مرکبات استان ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان در تهران به فروش می‌رسد در حالی که واسطه‌ها پرتقال درجه یک و ممتاز را از سر باغ کمتر از ۱۰ هزار تومان می‌خرند.

بخشی گفت: متاسفانه به دلیل انجام نشدن عرضه مستقیم مرکبات در سال‌های گذشته، واسطه‌ها و دلالان این میوه‌ها را با حداقل قیمت از تولیدکنندگان می‌خریدند و به قیمت دلخواه خود به فروش می‌رساندند که با این طرح در تلاشیم درآمد کشاورزان افزایش یابد و دست دلالان از این بازار عرضه و تقاضا کوتاه شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.