سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مانور زلزله و ایمنی در مدارس اردکان برگزار شد

بیست و چهارمین مانور زلزله و ایمنی با حضور ۲۴ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان اردکان برگزار شد.

رضایی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار اردکان در مراسم برگزاری مانور زلزله  مدارس این شهرستان گفت: با توجه به اینکه کشور ایران بر روی گسل زلزله قرار دارد، برگزاری چنین مانور‌ها و آموزش‌هایی برای مواقع بحران و آمادگی دانش آموزان، اولیا و خانواده‌ها و مربیان و معلمان بسیار ضروری است.

او بیان کرد: اجرای مانورها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی به ویژه در مدارس موجب تقویت آمادگی جامعه و آشنایی با شیوه‌های مقابله با بحران‌ها و حوادث می‌شود تا در مواقع بحران آمادگی لازم را داشته باشند.

او با تقدیر از همکاری همه دست اندر کاران و ارگان‌ها در برگزاری این مانور در شهرستان یادآور شد: دانش آموزان آموزش‌هایی را که در این مانور فرا می‌گیرند به خانواده خود انتقال دهند.

در این آئین، زنگ مانور ایمنی و زلزله به صدا در آمد و سپس یکی از مربیان جمعیت هلال احمر شهرستان در مورد سناریو این مانور و برنامه‌های آن به دانش آموزان توضیحاتی ارائه داد.

نحوه پناه گیری در کلاس و محوطه، حملو انتقال مصدوم، مداوا، اطفای حریق و ... از نکات آموزشی در این مانور بود که به دانش آموزان آموزش داده شد.

این مانور در مدارس اردکان با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» برگزار شد و دانش آموزان با اقدامات لازم قبل، حین و بعد از زلزله آشنا شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.