سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری هم اندیشی انتقال فناوری به روستا‌ها در کرمان

دومین رویداد هم اندیشی انتقال فناوری به روستا‌ها در کشور امروز در اداره اقتصاد و دارایی استان کرمان برگزار شد.

مهرابی ،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، در این هم اندیشی یکی از اتفاقات خوب را افتتاح پایانه صادراتی در جنوب کرمان عنوان کرد و گفت: یکی از حلقه‌های بازاریابی و واردات افتتاح پایانه صادراتی در جنوب کرمان بود که خداروشکر این پایانه افتتاح شد.

او بیان داشت: قوانین مزاحمی که مانع کار‌های دانش بنیان و فناوری در ارتباط با گلخانه‌ها است، را پیگیری می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: هدف ما ساخت پلتفرم (کسب و کار های دیجیتال )است و کرمان دومین استان است که این رویداد در آن اتفاق می‌افتد.

او بیان داشت: وزیر اقتصاد بیان کرده است، رفع قوانین مزاحم در این دولت بوده است.

مهرابی بیان کرد: امروز بگردید قوانینی که باعث مزاحمت  بین شرکت‌های دانش بنیان می شود ،را پیدا کنید.

او بیان داشت: بررسی کنید که کدام کار با یکدیگر موازی کاری و چند بار کاری شده است.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به الگو قرار دادن روستای نوفن در شهرستان سیرجان به عنوان انتقال فناوری به روستا تصریح کرد: امیدواریم این پلتفرم الگوی خوبی برای دیگر مکان‌ها باشد.

خانه گیر،مدیر امور روستایی استانداری کرمان گفت: ۴۱ درصد جمعیت استان کرمان، ساکن روستا‌ها هستند؛ البته جمعیت روستایی متفاوت و بیش از این حد است.

او افزود: بیش از ۱۱ هزار روستا در استان وجود دارند که از این تعداد بیش از ۵ هزار روستا دارای سکنه و بیش از ۶ هزار روستا خالی از سکنه هستند که از شرکت‌های دانش بنیان تقاضا داریم که طرح و کاری برای روستا‌های خالی از سکنه کاری ارائه کنند.

مدیر امور روستایی استانداری کرمان تصریح کرد: برای آبادانی و سرمایه گذاری آمادگی لازم را داریم و دنبال درآمد پایداری هستیم.

او بیان داشت: مشکل منابع مالی و سرمایه گذاری نداریم و دنبال این هستیم که شما طرح ارائه دهید و ما اجرا می‌کنیم و دنبال مهاجرت معکوس در حوزه سرمایه گذاری و طرح‌های جدید هستیم.

حسنی،مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید گفت: بیش از ۳۰ سال صندوق کارآفرینی امید در حال فعالیت است و به دنبال حمایت از کسب و کار خرد کار‌هایی انجام داده است.

او با اشاره به اینکه ۱۲ اولویت برای استان کرمان تعریف شده است، بیان داشت: ۴۴ درصد اولویت صندوق کارآفرینی امید در استان کرمان متعلق به بخش کشاورزی است.

مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید  بیان داشت: حدود یک سال است وارد  بحث دانش بنیان شده ایم و از مجلس شروع کردیم به وزارت جهاد کشاورزی رفتیم .

او تصریح کرد: در کشاورزی و شیلات اولویت را با کسی قرار دادیم که فناوری را وارد کند.

حسنی از افتتاح طرح دانش بنیان در حوزه شیلات در سیستان و بلوچستان طی آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان داشت: امسال ۵ هزار و ۵۰۰ صندوق تعیین تکلیف می شود.

او از کرمان برای ارائه نکردن طرح ایراد گرفت و با گلایه مندی از رییس پارک علم و فناوری بیان داشت: بیایید پیشنهاد ارائه دهید و کسب و کاری که باعث رونق روستا‌ها می‌شود را ارائه کنید ،شما صاحبان فکر و اندیشه هستید، پیشنهاد خود را بیان کنید.

او افزود: پارسال به دلیل عملکرد بانک‌ها در این طرح بد بود.

در این جلسه شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه خواستار تسریع در کار‌های شرکت دانش بنیان شدند. یکی از مسئولان شرکت‌های دانش بنیان خواستار شفافیت شد و گفت: پارک علم و فناوری سد راه شرکت‌های دانش بنیات شده است و خواهش می‌کنیم پارک علم و فناوری همکاری لازم را انجام بدهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.