حسن عابدینی، معاون امور استانهای صداوسیما در نشست صمیمی جمعی از نمایندگان طلاب و فضلا که در سالن جلسات صداوسیمای مرکز قم برگزار شد، اظهار کرد: در هفته بسیج قرار داریم و بحمدالله تفکر بسیجی در یمن، سوریه، لبنان، عراق و ... نفوذ کرده و شاهد ثمرات بالایی از این تفکر در سایر کشورها هستیم.
او افزود: اندیشههای حوزههای علمیه در خارج از کشور بسیار نمایان است و سالیانی که در خارج از کشور مشغول خدمت بودم، این مسئله را مشاهده کرده ام.
معاون امور استانهای صداوسیما گفت: رهبر معظم انقلاب در سالهای گوناگون، منویات بسیار زیادی داشته و سالهای بسیاری با نام اقتصادی نامگذاری شده است؛ اما منویات ایشان به درستی عملیاتی نشده است؛ امید داریم که دولت فعلی در این زمینه فعالیتهای مناسبی را داشته باشد و بحمدالله کارهای خوبی آغاز شده است.
عابدینی به موضوع تحریمها اشاره و تصریح کرد: تولید فکر در ابتدای پیروزی انقلاب بسیار زیاد بوده و نظریه پردازان بسیاری داشته ایم؛ اما امروز در تولید فکر و اندیشه مناسب برای جامعه، دغدغه داریم و صداوسیما نیز در این زمینه با مشکلاتی مواجه است.
عابدینی گفت: امروز فشار بر روی جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است و در حال حاضر، ۲۹۸ شبکه فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکنند.
معاون امور استانهای صداوسیما افزود: ما دست خود را برای تولید فکر به سوی شما دراز میکنیم و امیدواریم نظرات کارشناسی خود را به ما برسانید.
او عنوان کرد: رهبر انقلاب در چله دوم انقلاب، سه مسئولیت مهم «آوردگاهی برای برخورد با اندیشههای منحط و نظام سلطه»، «قرارگاهی برای پراکندن امید برای مردم» و «آسایشگاهی برای نشان دادن ظرافت و هنر و ارزشهای بصری» را برای رئیس سازمان صداوسیما قرار دادند که برنامه ریزیهای سازمان در این مسیر قرار دارد.
معاون امور استانهای صداوسیما در پایان به سوالات و پیشنهادات نمایندگان طلاب و فضلا پاسخ داد.
در ادامه این جلسه، نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن قدردانی از زحمات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که از جمله آن: هماهنگی صداوسیما با منویات رهبر انقلاب، تقویت مباحث دینی و فرهنگی در تلویزیون، ترویج سبک زندگی اسلامی، تقویت مباحث انقلابی در صداوسیما، تقویت و تربیت هنرمندان مؤمن و انقلابی، تولید برنامههای دینی و اسلامی برای کودکان و نوجوانان، استفاده از مجریهای دغدغهمند در رسانه ملی، تقویت اعتماد مردم به صداوسیما، استفاده از فکر و نظر فعالان رسانهای دغدغه مند، عدم بزرگنمایی برخی سلبریتیها در رسانه ملی، تولید محتواهای فاخر مذهبی، ارائه الگوی درست به جوانان، انتخاب ساعت مناسب برای پخش برنامههای مناسب، پیشگام شدن صداوسیما در انتشار به موقع اخبار و وقایع روز، جلوگیری از ترویج اشرافی گری در صداوسیما، جلوگیری از ترویج برخی انحرافات در سریال ها، امکان سنجی امکانات و ظرفیتهای موجود در جامعه، نیازسنجی نیازهای جامعه، برنامه ریزی برای استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود در صداوسیما، آسیب زدایی از مشکلات موجود در سازمان، تقویت مرکز پژوهشهای صداوسیما، حذف کارتونهای خشونت آمیز در تلویزیون، تدوین حرفهای اخبار، توجه به سرمایههای اجتماعی، استفاده از بازیگران موجه برای نقش روحانی در سریال ها، ترویج سبک زندگی مؤمنانه در رسانه ملی، تدبیر صداوسیما برای جنگ روایت ها، تقویت آموزههای دینی، حمایت از سازندگان انیمیشنهای ارزشی، انتشار بهتر نظرات مراجع عظام تقلید در تلویزیون، راهاندازی کانالهای مستقل برای اماکن مذهبی و مقدسه ایران، تقویت مسئله حجاب در تلویزیون، تقویت مباحث دفاع مقدس در رسانه ملی، استفاده از مداحیهای موجه در صداوسیما، و ... بوده است.