سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت محصولات پاییزه در ۱۷۵ هزار هکتار از دیم زار‌های آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۷۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجانغربی در طرح جهش تولید زیرکشت پاییزه محصولات دیم رفته است.

اکبر کرامتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پایداری تولید محصولات کشاورزی بویژه گندم در سطح استان باید مد نظر قرار گیرد که اجرای طرح جهش تولید دیم زار‌ها نیز دستیابی به ارتقای تولید را تسریع می‌کند.

وی اضافه کرد: برای مناطق با بارندگی بیش از ۲۵۰ میلی متر با برنامه ریزی مناسب، می‌توان اجرای طرح را مدیریت کرد و به نتایج قابل قبولی دست یافت.

کرامتی گفت: افزایش آموزش‌های ترویجی، رعایت زمان کشت، اجرای خاک ورزی حفاظتی، توزیع به موقع بذر و کود از مواردی است که باید با اهتمام ویژه‌ای در راستای اجرای این طرح اجرا و عملیاتی شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته تاکنون گفت: طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در سطح ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجانغربی اجرا می‌شود که تاکنون در بیش از ۷۰ درصد مزارع به مساحت ۱۷۵ هزار هکتار زیرکشت پاییزه محصولات دیم رفته است و روند کشت همچنان ادامه دارد.

جعفر وحدت افزود: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از مهمترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهاست.

وحدت اضافه کرد: این طرح در ۱۸ شهرستان استان به جز چهاربرج اجرا می‌شود و از مجموع ۲۸۰ هزار هکتار از سطح ابلاغی اجرای طرح، ۱۵۱ هزار هکتارمربوط به گندم، ۵۶ هزار هکتار جو، ۱۸ هزار هکتار نخود، ۱۰ هزار هکتار عدس، ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار گلرنگ، ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار کاملینا و سایر دانه‌های روغنی، ۱۴ هزار هکتار علوفه دیم شامل خلر و ماشک و سه هزار هکتار گیاهان دارویی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.