سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی آموزش‌های اشتغال محور در ندامتگاه چابهار

سازمان منطقه آزاد در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی اقدام به راه‌اندازی دور دوم مهارت آموزی و توانمند سازی مدد جویان ندامتگاه چابهار کرد.

طاهره شهرکی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: راه‌اندازی دور دوم مهارت آموزی و توانمند سازی مدد جویان ندامتگاه چابهار متشکل از ۸ کارگاه تخصصی از جمله کارگاه مونتاژ عینک، تراش سنگ‌های قیمتی، تعمیر و نصب کولر‌های گازی، سرویس کار خودرو و موتور‌های بنزینی قایق، کارگاه برق ساختمان و صنعتی، کارگاه پارچه سازی و منجوق دوزی، کارگاه سوزن دوزی، کارگاه برگزاری دوره‌های تئوری، مشاوره‌ای و مددکاری اجتماعی با هدف آموزش تولید محور و تعلیم زندانیان و نیز ایجاد فضای کسب و کار و درآمدزایی برای خانواده‌های زندانیان در قبال ارائه خدمات به صاحبان صنایع خرد فعال در محل کارگاه و پس از آزادی صورت گرفت.

طاهره شهرکی افزود: این سازمان با هدف اجرایی کردن راهبرد‌های تعریف شده در زمینه مسئولیت اجتماعی تاکنون با راه اندازی کارگاه‌های مهارت آموزی موفق به رساندن بیش از ۴۰۰ نفر بطور مستقیم و تعداد بسیاری به صورت غیر مستقیم به مرحله اشتغال و کسب درآمد شده است.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت ایجاد بستری مناسب برای تقویت روحیه نشاط و سر زندگی در بین زندانیان، سازمان منطقه آزاد در نظر دارد نسبت به بازسازی و توسعه سالن ورزشی اداره زندان با هدف پر کردن اوقات فراغت و در راستای ایجاد محیطی سالم و نیز به منظور پرورش روح و جسم زندانیان اقدام نماید.

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقده فی مابین سازمان منطقه آزاد و سازمان فنی و حرفه ای، تعامل و مشارکت را در راه اندازی این مرکز بسیار تاثیرگذار شمرد و تشریح کرد: در نظر است با همراهی نهاد‌های مذکور مبحث آموزش را طی مراحل آتی ارتقا و توسعه دهیم.

شهرکی اجرای این مهم را تربیت زندانیان و متخصص کردن آنان به منظور تأمین نیروی انسانی ماهر پس از آزادی و ایجاد مشاغل پایدار و فرصت‌های برابر شغلی دانست و اظهار امیدواری کرد با فعالیت این مرکز و برگزاری دوره‌های آموزشی توسط مربیان مجرب در محل کارگاه‌ها شرایط تعالی، تقویت و رشد استعداد‌های که به هر دلیل گرفتار و در بند می‌باشند فراهم گردد.

وی بالا بردن امید به زندگی و ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت به آغوش خانواده و ارائه خدمات تراپی و روانشناسی با موسسات مردم نهاد و گروه‌های جهادی برگزاری برنامه‌های شاد فرهنگی و هنری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی را از جمله برنامه‌های این معاونت در رابطه با کارگاه اشتغال محور ذکر کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.