سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی نمایشگاه آثار برگزیده هنرمندان صنایع دستی در تاکستان

نمایشگاه صنایع دستی آثار برگزیده هنرمندان مشارکت کننده در جشنواره هنر‌های دستی استان در تاکستان برپا شد.

حصاری معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: نمایشگاه صنایع دستی آثار برگزیده هنرمندان مشارکت کننده در جشنواره هنر‌های دستی استان به مدت سه روز در در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان برپا شده است .

به گفته وی، ۷۸ هنرمند در جشنواره هنر‌های دستی که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شده بود، مشارکت کرده اند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین همچنین خاطرنشان کرد: پس از داوری برای آثار رسیده، ۱۲ هنرمند حائز رتبه‌های برتر شناخته شدند و از آن‌ها در مراسم اختتامیه جشنواره که هفته آینده برگزار می‌شود، تجلیل خواهد شد.

حصاری با اشاره به نقش جشنواره و نمایشگاه‌ها در رونق صنایع دستی، تصریح کرد: علاوه بر برگزاری جشنواره‌ها در مناسبت‌های مختلف، تلاش داریم تا در راستای حمایت از هنرمندان استان نمایشگاه‌های صنایع دستی را در ادارات و نهاد‌های مختلف نیز برپا کنیم.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌ها نقش مهمی در ارتقای کیفی تولیدات و آثار هنرمندان صنایع دستی دارد و در کنار نمایشگاه‌ها می‌تواند به رونق فعالیت‌های این حوزه کمک کند.

استان قزوین حدود هفت هزار و ۵۰۰ صنعتگر صنایع دستی دارد.

مسگری، گره چینی، جاجیم، بافتنی‌های سنتی، آینه کاری، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از جمله هنر‌های مهم دستی این استان به شمار می‌روند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.