سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنفولانزای فوق حاد تهدیدی جدی برای صنعت طیور

سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: پیشگیری و کاهش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با رعایت اصول امنیت زیستی امکان پذیر است.

شیخی سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: با آغاز فصل سرما، آمادگی و هماهنگی لازم برای مقابله با شیوع احتمالی آنفولانزای فوق حاد پرندگان باید تقویت شود و برای پیشگیری و مقابله با گسترش این بیماری، باید با حساسیت وارد عمل شد.

او بیان کرد: پرندگان می‌توانند بدون اینکه خود علائم ابتلا به بیماری را نشان دهند و ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان را با خود جابه‌جا کنند.

او تصریح کرد: از صاحبان واحد‌های پرورش طیور درخواست می‌شود که توصیه‌های بهداشتی در خصوص بیماری مهلک و خطرناک آنفولانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند و در این زمینه همکاری را با شبکه دامپزشکی شهرستان داشته باشند.

شیخی گفت: برای پیشگیری از وقوع این بیماری لازم است که برخورد جدی و قاطع با افرادی که اقدام به فروش پرندگان به صورت دوره گرد می‌کنند، شود.

او بیان کرد: فروش پرندگان به صورت دوره گرد با توجه به نبود پیشینه بهداشتی، وجه قانونی ندارد و تهدیدی برای پرورش دهندگان طیور صنعتی است.

او گفت: برای پیشگیری از این بیماری خطرناک با فروش مرغ و جوجه زنده به صورت دوره گرد برخورد می‌شود.

او تصریح کرد: از مسئولان و مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده چنین مواردی، مراتب را سریع به سامانه پاسخگویی ۲۴ ساعته ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.