سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جباریان:

نگاه به حوزه پدافند نیازمند تغییر است/ضرورت افزایش ارتقای سواد رسانه‌ای

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری فارس گفت: برای مقابله با انواع تهدیدات نیاز افزایش میزان آمادگی هستیم و باید نگاه خود را به حوزه پدافند غیر عامل تغییر دهیم.

محمد جباریان گفت: باید زیرساخت‌ها را رصد کنیم و ضمن رفع نقاط ضعف نسبت به تثبیت نقاط قوت نیز اقدام کنیم.

او گفت: ما در حوزه پدافند غیر عامل به دنبال این هستیم تا بتوانیم مفاهیم پدافند را تبیین و مردم را با حوزه‌های مختلف پدافند آشنا کنیم.

جباریان گفت: پدافند به دلیل ارتباطی که با حوزه تهدید دارد یک مسئله علمی است و امروز ماهیت تهدیدات در حال تغییر است و بروز تهدیدات نوین و نوظهور در عرصه بین‌المللی ایجاب می‌کند که ما در حفظ و تامین منافع ملی دقت لازم را داشته باشیم.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری فارس گفت: امروز اگر نگاهمان را به حوزه پدافند تغییر دهیم می‌توانیم در این حوزه موفق باشیم چرا که دشمن از تمام داشته و توان خود در جنگ ترکیبی استفاده می‌کند و یکی از ابزار‌های مهم دشمن در این جنگ ترکیبی نیز ابزار رسانه است.

جباریان گفت: دشمن با اجرای یک عملیات روانی و تزریق اخبار دست کاری شده ذهن مردم را درگیر می‌کند و به دنبال مدیریت افکار عمومی است.

او گفت: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم و ناکارآمد جلوه دادن دولت در ذهن مردم است تا به اهداف خود دست پیدا کند.

جباریان گفت: برای مقابله در این جنگ باید یک سری اولویت‌ها داشته باشیم که در حوزه پدافند غیر عامل به آن پرداخته می‌شود.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری فارس گفت: ما در این جنگ باید سواد رسانه‌ای و بصیرت خود را افزایش دهیم و مهارت‌های فردی در تجزیه و تحلیل پیام‌ها را نیز ارتقاع بخشیم و در این اتفاقات اثربخش باشیم و پیام‌ها را تجزیه و تحلیل کنیم و مطالب درست و جعلی را از هم تشخیص دهیم.

جباریان گفت: با استفاده از ظرفیت موجود در استان فارس و با استفاده از توانمندی استادان دانشگاه توانسته‌ایم در هفته پدافند افزون بر ۳۰ همایش و نشست تخصصی در حوزه‌های مختلف سایبری، زیستی، مردم محور و جهاد تبیین برای فعالان این حوزه برگزار کنیم تا گامی موثر در حوزه پدافند غیر عامل و نهادینه کردن آن بردارشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.