سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگ‌ ترین نمایشگاه فن و حرفه‌ای زنان در هرات افتتاح شد

بزرگ‌ ترین نمایشگاه فن و حرفه‌ای زنان امروز شنبه از سوی ریاست کار و امور اجتماعی هرات افتتاح شد.

حافظ میرزا محمد ابومنصور، رئیس کار و امور اجتماعی هرات از برگزاری نمایشگاه فن و حرفه ای زنان خبر داد و گفت هدف از برگزاری این نمایشگاه بازاریابی برای کار زنان است.

رئیس کار وامور اجتماعی هرات گفت طالبان  مخالف کار زنان نیست و زنان نیز حق کار با شرایط اسلامی را دارند.

حافظ منصور افزود: بعضی ها می گویند طالبان  به زنان حق کار را نداده است، در حالیکه در این نمایشگاه اکثریت زنان اند و دستاورد های زنان به نمایش گذاشته شده است.

حافظ منصور بیان داشت: ما به جهانیان ثابت می کنیم که طبق شریعت از کار زنان حمایت می کنیم و با کارشان مخالفت نمی‌کنیم.

رئیس کار و امور اجتماعی هرات افزود: در حال حاضر چندین کودکستان در ولایت هرات برای پرورش اطفال بی سرپرست کار می کنند و در کنار آن موسسه های حمایت از اطفال نیز زمینه آموزش فن حرفه را برایشان فراهم میکند.

حافظ منصور در ادامه تاکید کرد: ریاست کار و امور اجتماعی در هشت ماه گذشته، سه هزار جواز کار را برای اتباع داخلی توزیع کرده است.

در همین حال، مولانا نعیم الحق حقانی، رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات در محفل افتتاح این نمایشگاه گفت: این تولیدات ارزش خاصی دارند و ما از تجار می خواهیم که زمینه بازاریابی و فروش آنرا فراهم کنند.

مولانا حقانی در ادامه اظهار داشت: حمایت از فن حرفه و ایجاد اشتغال برای مردم در اولویت کاری طالبان قرار دارد.

رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات افزود: با حمایت از کار وشغل، بیکاری در جامعه کاهش می یابد.

حقانی تاکید کرد خارجی ها دست مارا نمی گیرند و ما دست خود را پیش کسی دراز نمی کنیم چون به هرکس دست دراز کنیم ده چیز دیگر از ما می خواهد".

رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات در ادامه افزود: گدایی وتکدی گری در اسلام ممنوع است، هر فرد باید کارکند چرا که گدایی صفت شخص مسلمان نیست.

گفته می شود که در این نمایشگاه ۵۰ غرفه از تولیدات دستی بانوان به نمایش گذاشته شده است که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.