سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات زمینی میوه خشک و زعفران افغانستان به اروپا آغاز شد + فیلم

مسئولان سکتور خصوصی افغانستان با همکاری وزارت صنعت و تجارت طالبان روند صادرات میوه خشک و زعفران افغانستان را به اروپا از راه زمین آغاز کردند.

طالبان امروز شنبه (۵ قوس) با ارسال ۱۲۰ تن میوه خشک و زعفران افغانستان به ارزش ۲ میلیون دالر از راه زمین به اروپا را رسما آغاز کرد.

مولوی قدرت الله جمال،  معین وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: با تسلط طالبان در افغانستان جهان تبلیغات کردند که روند ترقی و پیشرفت این کشور متوقف شده است، اما برعکس، با همت تاجران و حمایت طالبان امروز شاهد صادرات محصولات افغانی به اروپا هستیم.

قدرت الله جمال مشکلات اقتصادی موجود را یگانه چالش فرا روی مردم افغانستان خوانده و گفت: حکومت صدای مردم را شنیده و درد ملت را دوا می‌کنند، ما با سکتور خصوصی شانه به شانه در جهت حل مشکلات اقتصادی حرکت می‌کنیم.

معین وزارت صنعت و تجارت طالبان از شهروندان کشور خواست که از تولیدات داخلی کشور استفاده کنند تا مشکلات اقتصادی کشور به زودی حل شوند.

خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان گفت: ما در ۹ ماه گذشته سال جاری یک و نیم میلیارد دالر صادرات داشتیم که تا آخر سال جاری، صادرات ما به ۲ میلیارد دالر خواهد رسید. 

الکوزی گفت: درحال حاضر محصولات افغانی با معیارات جهانی پروسیس شده به کشور‌های آسیایی و اروپایی صادر می‌گردد.

شرکت‌های که میوه خشک و زعفران افغانستان را از راه زمین به اروپا صادرمی‌کنند بارگیری‌ها در مرز‌ها را یگانه چالش این روند خوانده و خواهان رفع آن هستند.

امر الدین ستانکزی مسئول نشراتی شرکت انترشنل ترانسپورت گفت: این محموله ۱۲۰ تنی امروز از گمرک کابل حرکت کرده و از مسیر بندر حیرتان و اوزبیکستان به کشور‌های اروپایی صادر می‌شوند.

به گفته ستانکزی این محموله به کشور‌های بلژیک، اتریش، هالند، فرانسه و جرمنی صادر می‌گردد.

این درحالی است که حدود یک ماه قبل روند صادرات جلغوزه افغانستان از مسیر زمین به کشور چین نیز آغاز شده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.