سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقاء یک هزار و ۷۶۷ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان

یک هزارو ۷۶۷ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان نیازمند ارتقا به یک درجه بالاتر است که ۴۲۳ کیلومتر از آنها در اولویت نخست قرار دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان، گفت: یک هزار و ۲۸ کیلومتر از راه‌ها در اولویت دوم و ۳۱۶ کیلومتر در اولویت سوم ماست که در سال‌های آینده باید به آن‌ها رسیدگی شود.

بهزاد شاهسوندی افزود: احداث و بهره‌برداری از ۱۷۹ کیلومتر از باند دوم راه‌های استان در قالب ۲۷ قرارداد فعال تا پایان امسال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

او ادامه داد: در حال حاضر ۲۷ قرارداد در حوزه مهندسی و ساخت این اداره کل در راستای احداث باند دوم و تکمیل تقاطع غیرهمسطح در قالب رفع نقاط حادثه‌خیز فعال شده و مجموع قرارداد‌های اجرایی حدود ۴۷۴.۴ میلیارد تومان است.

شاهسوندی افزود: ۱۷۹ کیلومتر از احداث باند دوم و حذف شش نقطه حادثه‌خیز از طریق ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح در قالب انعقاد قرارداد‌های مزبور در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته است.

او اضافه کرد: اصفهان به عنوان یکی از استان‌های مرکزی کشور با ۹ استان همجوار ارتباط دارد و ارتباط دهنده کُریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودرو‌ها از محور‌های مواصلاتی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شاهسوندی با اشاره به فرآیند آغاز پروژه‌های راه‌سازی در استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای پروژه‌های راه سازی پس از انتخاب مشاور، مطالعات آن انجام و برای اخذ مجوز ماده ۲۳ و ردیف اعتباری بر اساس پروژه مربوطه به مرکز یا سازمان برنامه و بودجه ارسال و پس از مشخص شدن ردیف اعتباری، فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار پروژه انجام می‌شود.

در حال حاضر ۴۸۰ کیلومتر آزادراه، بیش از ۲ هزار کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۲۴۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۸۵ کیلومتر راه فرعی و حدود پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان وجود دارد.

استان اصفهان با داشتن ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه ناظر به موقعیت ویژه جغرافیایی‌اش، بعنوان چهارراه ترانزیتی کشور، رُتبه نخست حمل بار و رتُبه سوم حمل مسافر را در ایران داراست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.