سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارآفرینی و اشتغال در نگاه بسیج

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: قرارگاه جهاد علمی راه اندازی شد تا به سیاست گذاری، هدایت جریان توسعه علم و فناوری و کاربردی سازی آن بپردازد.

 ایمانی با اشاره به دستاورد‌های مجموعه بسیج علمی، گفت: شاید بتوان گفت تفکر بسیجی در سطح کشور دستاورد‌های بسیاری داشته است.

او با تاکید بر بحث گفتمان سازی با درنظر گرفتن جهاد تییین، افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بسیج علمی به دنبال این هستیم که بخشی از گفتمان سازی را به دستاورد‌های علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی تخصیص دهیم.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون در حوزه نانو جزو ۱۰ کشور برتر، در حوزه سلول‌های بنیادین رتبه دوم، در حوزه زیست فناوری رتبه سیزدهم، در زمینه سرعت تولید علم به عنوان کشور اول، در حوزه نظامی رتبه سیزدهم و در حوزه ارجاعات علمی رتبه هفدهم هستیم.

ایمانی با اشاره به دستاورد‌هایی که در این ۴۳ سال به آن رسیدیم، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری، کمک به تولید علم نافع، تشکیل جبهه علمی، توسعه مرز‌های دانش و به کار بستن تحقیق و پژوهش است.

او با اشاره به جهت دهی پژوهش‌ها و فناوری‌های موجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در راستای رفع نیاز‌های اولویت دار کشور، اظهار کرد: ترغیب و مطالبه‌گری، هم افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی، نهاد‌ها و مراکز خصوصی، نقد عالمانه از نهاد‌ها و دستگاه‌ها در اجرای تکالیف قانونی برای تحقق جهش تولید به ویژه در حوزه علم و فناوری از جمله سیاست‌هاست.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با تاکید بر کمک به جذب، سازماندهی و تاثیرگذاری ظرفیت نخبگانی و دانشی بسیج و شناخت موانع پیشرفت و کمک علمی و فکری به تمام ظرفیت‌هایی که می‌توانند در جهش تولید نقش داشته باشند، تصریح کرد: در حوزه محصولات کشاورزی نیز وارد شده چراکه یکی از مشکلات اساسی شرکت‌ها تجاری سازی محصولات کشاورزی است که در این راستا باید به برندسازی پرداخته و از ظرفیت‌های استفاده شود.

ظرفیتی مغفول مانده در علم

او با بیان اینکه وقف علمی یکی از ظرفیت‌های مهم مغفول مانده است که سعی خواهیم کرد با برگزاری نشست‌های مشترک با اوقاف و امور خیریه از ظرفیت‌های استان بهره ببریم، اظهار کرد: ارتباط موثر با تمامی مراکز علمی، پژوهشی و فناوری، مشارکت در کارآفرینی علمی، شناسایی و حمایت از ایده‌ها، طرح‌ها و خلاقیت‌های نوآورانه، کمک به تشکیل هسته‌های علمی، کمک به ترویج ارزش‌های دینی، انقلابی و تفکر بسیجی در عرصه‌های علمی و فناوری و مشارکت درایجاد و توسعه مراکز رشد خلاقیت و نوآوری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بسیجی است.

ایمانی با اشاره به شناسایی خلاءها، نیاز‌ها و اولویت‌های چرخه نهضت نرم افزاری و توسعه کشور، پشتیبانی و تقویت تشکل‌های علمی، پژوهشی و فناوری اقشار بسیجی، افزود: در ذیل خانه نخبگان علوم انسانی شش کارگروه آینده پژوهی، اقتصاد اسلامی، حکمرانی اسلامی، جامعه شناسی اسلامی، حقوق اسلامی و هنر اسلامی ایرانی فعالیت دارند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون در پردیس شرکت‌های دانش بنیان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی ۱۷ شرکت دانش بنیان و فناور فعال هستند، اظهار کرد: مرکز رشد و خلاقیت شهید ناصری بسیج علمی استان نیز با انجام ۴۰ مورد تبدیل ایده به محصول اولیه توانسته از ۹۶ طرح حمایت کند.

او با بیان اینکه در این مرکز پس از تصویب در کارگروه استانی، به طرح‌های حمایت شده تا سقف ۱۵ میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شود، گفت: طرح‌های ابتکاری، خلاقانه غیر نظامی مخترعین و پژوهشگران تا سقف ۱۰ میلیون تومان حمایت شده وطرح‌های نیمه حرفه‌ای نیز تا سقف ۲۰ میلیون تومان براساس اعلام نیاز ارگان‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.