سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشورصورت گرفت؛

بهره برداری از طرح هادی ۱۳۷ روستا به نمایندگی در روستای علمدار نهاوند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: طرح هادی ۱۳۷ روستا با ۶۷ میلیارد تومان از اعتبارات دهیاری و ۲۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات بنیاد به نمایندگی در روستای علمدارنهاوند به بهره برداری رسید.

اکبر نیکزاد عصر روز گذشته در مراسم بهره برداری از ۱۰۷هزارمین واحد بهسازی و نوسازی مسکن روستایی استان همدان در شهرستان نهاوند و روستای علمدار افزود: با توجه به کسب رتبه نخست شهرستان نهاوند در حوزه نوسازی مسکن روستایی این شهرستان آزمونه (پایلوت) افتتاح مسکن روستایی معرفی شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشورافزود: برای بهسازی معابر و نوسازی این تعداد از مسکن‌های روستایی مجموعا ۲۷۷ میلیارد تومان در سطح استان همدان هزینه شده است.

اکبر نیکزاد با بیان اینکه کار بهسازی روستا‌ها همچنان در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد بیان کرد: برای بهسازی روستا‌ها امسال ۳۸ هزار میلیارد ریال از طرف مجلس قیر رایگان اختصاص داده شده که بین مناطق روستایی توزیع می‌شود.

او نهاوند را یکی از شهرستان‌های پیشرو کشور در نوسازی مساکن روستایی عنوان کرد و ادامه داد: میانگین نوسازی مسکن‌های روستایی در کشور بین ۵۰ تا ۵۵ درصد است که این رقم در استان همدان ۶۵ درصد و در شهرستان نهاوند ۸۸ درصد است که این یک شاخص بسیار عالی است.

او با بیان اینکه تا دهه فجر امسال کار ۱۰ واحد مسکونی دیگر در نهاوند به طور ۱۰۰ درصد پایان می‌یابد گفت: برنامه ما این است با توجه به موفقیت نهاوند در مساله نوسازی مسکن‌های روستایی، کار آغاز جشن پایان نوسازی روستایی در این شهرستان زده شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشورتصریح کرد:امسال از محل اعتبارات ملی به ازای هر روستا ۲ میلیارد تومان و در مجموع ۲۰ میلیارد تومان برای بهسازی معابر روستایی اختصاص داده شده است.

نیکزاد در خصوص برنامه بنیاد در سال جاری برای بهره‌برداری از پروژه‌ها گفت: حدود سه هزار واحد نهضت ملی مسکن تا پایان سال در شهرهای کشور به بهره‌برداری می رسد.

وی ادامه داد: حیطه مسئولیت بنیاد مسکن شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها است اما در طرح نهضت ملی مسکن در بعضی شهرهای با جمعیت بالاتر نیز فعالیت می‌کند.

نیکزاد با بیان اینکه علاوه بر ۱۰۰ هزار و ۳۰۰ واحد شهری که به مرحله ساخت رسیده است ۱۹۰ هزار واحد روستایی نیز در دست اجرا است افزود: در این بخش تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت با نرخ سود پنج درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رییس بنیاد انقلاب اسلامی بیان کرد: ۴۶ هزار واحد مسکونی نیز در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده در حال بازسازی یا نوسازی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان هم از افتتاح ۱۰۷ هزارمین واحد بهسازی و نوسازی شده روستایی کشور در شهرستان نهاوند خبر داد وگفت: ۱۰۷ هزارمین واحد بهسازی و نوسازی شده روستایی کشور در روستای علمدار شهرستان نهاوند با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افتتاح شد.

مسعودرضایی بیان کرد: در این سفر، مراسم بهره‌برداری از اجرای طرح هادی روستایی در روستای علمدار به نمایندگی از ۱۳۷ روستای استان همدان برگزار شد.

وی ادامه داد: بازدید از سه طرح نهضت ملی مسکن شهرستان نهاوند، در برنامه سفر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بود.

گفتنی ست؛ نیکزاد در سفر یک روزه به استان همدان از طرحهای مسکن در دست اجرای شهر همدان نیز  بازدید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.